به گزارش خبرنگارایرنا، فدراسیون کشتی با رد درخواست میزبانی استان مازندران به عنوان قطب اصلی کشتی جهان و مدال آور اول رقابت های برون مرزی در این رشته ورزشی ، این میزبانی را به شهر کاشان داد.
رقابت های کشتی آزاد جام باشگاههای جهان 16 و 17 آذرماه سال جاری به میزبانی ایران و در شهر کاشان در استان اصفهان برگزار می شود.
از مازندران تیم ستاره گان به عنوان یکی از نمایندگان کشور در این رقابت ها حضور می یابد.
دبیر هیات کشتی مازندران رد شدن درخواست میزبانی کشتی آزاد جام باشگاههای جهان را تایید کرد و علت بی اعتنایی فدراسیون با این درخواست را پیش بودن درخواست کاشانی ها و تایید میزبانی آنها پیش از ارسال درخواست از سوی مازنی ها اعلام کرد.
غلام نوری زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت که کاشان به دلیل برخی دلخوری از بازیکنان و باشگاه های کشتی از میزبانی انصراف داده بود که نام برخی دیگر از استان ها از جمله مازندران مطرح شد.
وی اضافه کرد : کاشان پس از رفع دلخوری ها بار دیگر خواهان میزبانی شده بود که فدراسیون بار دیگر این مسوولیت را به این شهر واگذار کرد.
نوری زاده اظهارداشت : در سال جاری مازندران میزبان هیچ یک از رقابت های کشتی بین المللی نخواهد بود، ولی برای سال آینده ما میزبانی رقابت های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی آسیا را خواهیم داشت.
کشتی ورزش اول مازندران است که در سال نیمی از مدال های ورزشی این خطه شمال از این رشته ورزشی به دست می آید و در سال گذشته مازنی ها حدود 600 مدال و نیم سال اول سال جاری نیز حدود 300 مدال برون مرزی کسب کردند.
رونق ورزشی کشتی در مازندران به گونه ای است که فدراسیون جهانی کشتی فیلا شهر جویبار که چند سال قبل میزبان رقابت های کشتی آزاد جهان بود را به دلیل داشتن کشتی گیران مطرح در المپیک چون کمیل قاسمی، حسن یزدانی، رضا یزدانی و تعداد زیادی از کشتی دیگران دیگر به پایتخت کشتی جهان نام گذاشت.
خبرنگار : حسین فلاحتی** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.