به گزارش خبرنگار ایرنا، تاکنون در چهار برنامه این تور، استادان ودانشجویان دانشگاه های مازندران از شهرک های صنعتی ونواحی صنعتی وتولیدی استان بازدید وبا مدیران واحدها به گفت وگو نشستند.
جمعی از استادان دانشگاه های آمل روز چهارشنبه در پنجمین تور صنعتی به همراه مدیران سازمان صنعت ومعدن مازندران ومدیریت برنامه ریزی استان از 2 واحد تولیدی درشهرک صنعتی امامزاده عبداله آمل بازدید و نشستی با مسولان واحدهای صنعتی داشتند.
این استادان با مثبت خواندن این رویه وحضور کارشناسان ونخبگان دانشگاه در بازدید میدانی می گویند این روند موجب شده تا در پذیرش آنان از ایده ها جدید درافزایش تولید موثر باشد.
معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت اله آملی دراین نشست گفت: این واحد دانشگاهی با داشتن چندین واحد در رشته های شیمی و صنایع غذایی یکی از واحدهای آموزشی است که می تواند به کمک واحدهای صنعتی بیاید.
محمد یعقوبی افزود: دانشگاه ها به طور حتم توان فکری ونیرو برای همکاری های لازم با واحدهای صنعتی را دارند وانتظار هست که واحدهای صنعتی نیز گام های روبه جلویی را با استقبال از واحدها داشته باشند.
رئیس گروه پژوهش وآینده نگری سازمان مدیریت وبرنامه ریزی مازندران هم دراین نشست، با اشاره به اینکه این استان به عنوان قطب کشاورزی دارای ظرفیت های بسیار زیادی برای توسعه دراین بخش است، گفت: متاسفانه اکنون بیش از 13هزار دانش آموخته بخش کشاورزی درمازندران بیکار هستند.
یداله مختارپور افزود: اکنون در دانشگاه ها بیشتر صرف آموزش می شود و پژوهش وتحقیق کمتری صورت می گیرد.
وی با تاکید براینکه باید نیازسنجی درستی از سوی دانشگاه درخصوص بازارکار برای جذب دانشجو شود تا پس از فارغ التحصیلی با انبوه بیکاران در بازار کار روبرو نباشیم، افزود: برگزاری تور باز صنعت مازندران ، اقدام ارزشمند برای آغاز تعاملات دوسویه دانشگاه ها وواحدهای تولیدی وصنعتی استان است و باعث خواهد شد تا مشکلات ونیازهای واقعی بخش تولید نیازسنجی وآسیب شناسی شود.
رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت مازندران گفت: تاکنون پنج برنامه روز باز صنعت با حضور بیش از 100 نفر از اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌های شهرستان‌های ساری، نکا، بهشهر و بابلسر وآمل برگزار شد.
حسن سعادت‌فر افزود: این برنامه که در قالب پنجمین برنامه تور صنعتی روباز صنعت با حضور اساتید رشته‌های مرتبط دانشگاه‌های مازندران برگزار شد، از 2 واحد صنعتی شهرک صنعتی امامزاده عبداله آمل ( لبنی هراز و فرآورده های غذایی دلوسه ) بازدید شد.
وی اضافه کرد این برنامه در قالب تعمیق و گسترش روابط مستمر و دائم بین دانشگاه و صنعت، ارتباط و تعاملی بسیار خوب بین طرفین ایجاد کرد که می‌تواند گام مهمی در مسیر پیشرفت‌های علمی، صنعتی و توسعه اقتصادی کشور باشد.
همچنین معاون برنامه ریزی وسرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران هم با بیان اینکه بهترین دستاورد در حوزه ارتباط با صنعت، اعتمادسازی بین صنایع استان و دانشگاه ها است، گفت: آشنایی بی‌واسطه و ملموس دانشگاهیان با صنعت و تولید و دیدن نقاط ضعف این واحدها از نزدیک، استفاده واحدهای صنعتی از نظرات کارشناسانه دانشگاهیان در امر بهبود تولید و دانش‌بنیان شدن تولید از دیگر دستاوردهای روز باز صنعت بوده که باعث ایجاد همکاری دوجانبه صنعت و دانشگاه می‌شود.
جهانگیربائی لاشکی افزود: امید است یک استراتژی مدون و همه‌جانبه در مورد پیوند این دو نهاد مؤثر تدوین تا نیاز صنعت برای رونق تولید از تغذیه علمی دانشگاه و نیاز دانشگاه برای عینیت بخشیدن و تجربه فرمول‌هایش از صنعت، تعاملی مستمر و مفید باشد.
وی اضافه کرد که با تداوم این برنامه وبررسی مشکلات و ارائه آن درقالب کارگاه ویژه استانی باعث شناسایی مشکلات مشترک در همه واحدها می شود که به صورت عملیاتی وگسترده تصمیم گیری وباعث خارج شدن واحدها از رکود می شود.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.