به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه  مازندران حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در نشست توجیهی با مبلغان دهه آخر صفر با بیان اینکه در استان مازندران هزارو 361 امامزاده وجود دارد، اظهار کرد: در سراسر دنیا مازندران را به دریا، جنگل و تله کابین می شناسند که نشاندهنده عدم توجه مسوولان فرهنگی استان در حوزه معرفی امامزادگان و ظرفیت های دیگر است.
وی با تاکید بر اینکه امامزادگان باید به عنوان نماد استان معرفی کنند، گفت: مردم خطه مازندران نخستین افرادی بودند که شیعه را پذیرفتند و در نماز خود «اشهد ان علیا ولی الله» را اقامه کردند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه مردم مازندران باید به شیعه بودن خود افتخار کند، افزود: بسیاری از امامزادگان ما مخروبه هستند و وضعیت خوبی ندارند.
حجت الاسلام حیدری امامزادگان مزار افتخار هستند، ادامه داد: در استان مازندران 70 درصد از درآمد موقوفه ها، هزینه عزاداری اباعبدالله حسین(ع) است.
وی با بیان اینکه امروز برخی از افراد موقوفه خوری می کنند، گفت: در گذشته مردم وقف انجام می دادند ولی امروز برخی افراد حقوق موقوفات را پرداخت نمی کنند که از نظر شرعی با مشکل مواجه می شوند.
حجت الاسلام حیدری با توجه به اعزام 21 مبلغ روحانی ، ادامه داد: مبلغین در این ایام به تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف مبادرت نمایند.
وی با بیان اینکه در هفته وقف حدود یک میلیارد 700 میلیون تومان اجرای نیت می شود، گفت: 100 میلیون تومان برای خریداری تجهیزات بیمارستانی بیمارستان امام خمینی(ره) هزینه می شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 786537
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.