به گزارش خبرنگار ایرنا، بعد از گذشت پنج سال از مجزا شدن شهرستان کلاردشت از شهرستان چالوس، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از امروز فعالیت خود را به صورت مستقل آغاز کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران در این مراسم اظهار داشت : باید نگاه ها در حوزه سلامت تغییر کند و سلامت و رفاه کامل در حوزه جسمی، روانی و معنوی دیده شود.
سیدعباس موسوی تصریح کرد: در گذشته نگرانی ها بیشتر در حوزه بیماری های واگیر بود اما امروز با تغییر سبک زندگی، بیمای های قلبی، کلیوی، دیابت و فشار خون جزء نگرانی های اصلی حوزه درمان محسوب می شود.
وی با اشاره به لزوم تنظیم نقشه راه مناسب برای توسعه سلامت در مازندران گفت: باید با همکاری و تعامل همه دستگاههای مرتبط و بکار گیری نیروی انسانی متخصص و تجهیزات لازم در این مسیر گام برداریم.
فرماندار شهرستان کلاردشت نیز گفت : این شهرستان با 10 هزار خانه غیر بومی و با وجود تعداد زیاد کوهنوردان خارجی به صعود به قله علم کوه کمبود آمبولانس دارد.
ایوب صالحی افزود : همچنین تنها بیمارستان این شهرستان نیاز به بخش های تخصصی نظیر جراحی ، داخلی ، اطفال و زنان دارد.
وی با تاکید بر این نکته که راه اندازی اورژانس هوایی در این منطقه ضروری است از مسئولان بهداشت و درمان خواست که افق چشم انداز 5 ساله اینده این شهرستان را در بخش درمان برای ما روشن کند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلاردشت هم در حاشیه آئین افتتاح این شبکه به خبرنگار ایرنا گفت : این مرکز در ساختمانی به مساحت 360متر مربع در 2 طبقه فعالیت خود را آغاز کرد.
عبدالله سلیمانپور تصریح کرد: ساختمان این شبکه که 12 سال پیش ساخته شده بود با اعتبار 50 میلیون ریالی خیرین این شهرستان بازسازی و آماده بهره برداری شد.
وی خاطرنشان کرد: 25 کارشناس و نیروی لازم در شبکه بهداشت و درمان شهرستان به همراه سه خانه بهداشت و درمان شهری رودبارک، لاهو و اجابیت و 2 خانه بهداشت روستایی طویردره و پی قلعه و 2 مراکز درمانی واحد و حسن کیف در زمینه خدمات درمانی و بهداشتی مردم شهرستان کلاردشت اقدام خواهند کرد.
رئیس و چند نفر از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی وضعیت درمانی شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت به این منطقه سفر کردند.
شهرستان کوهستانی کلاردشت با جمعیت بیش از 20 هزار نفر جمعیت ثابت و 50 هزار جمعیت متغیر درغرب مازندران قراردارد.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.