سید مصطفی موسوی روز شنبه در کارگروه اشتغال مازندران افزود : زمین ها با متراژ 200 متر مربعی به ارزش 200 میلیون ریال به مددجویان روستانشین این 2 نهاد که قصد اجرای طرح به کارگاه های صنعتی دارند، واگذار خواهد شد .
وی ادامه داد : با توجه به محرومیت این افراد ، در زمان واگذاری زمین 40 میلیون ریال از آنان دریافت و بقیه نیز به صورت اقساط دریافت می شود .
مدیر عامل شهرک صنعتی مازندران با اشاره به وجود 40 شهرک و ناحیه صنعتی در مازندران ، گفت : همچنین اگر مددجویان چند روستا به دنبال ایجاد مجتمع های صنعتی باشند نیز می توانند از مزیت واگذاری زمین در نواحی و شهرک های صنعتی استان بهره مند شوند.
** معدل نامطلوب در پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد
استاندار مازندران نیز در این جلسه گفت : با وجود اینکه این استان در زمینه معرفی مددجویان به بانک ها برای دریافت تسهیلات جز پنج استان اول کشور به شمار می رود ولی در روند پرداخت این مهم محقق نشده است .
ربیع فلاح افزود : این در حالیست که دولت بودجه های خوبی برای اشتغالزایی مددجویان لحاظ می کند ولی در روند پرداخت، سخت گیری برخی بانک ها مانعی در مسیر راه است .
وی از بانک ها خواست تا تصمیمات کلان کشور مبنی بر لحاظ کردن یک ضامن در پرداخت تسهیلات به مددجویان را اجرایی کنند تا این قشر در دریافت تسهیلات با مشکل مواجه نشوند .
استاندار مازندران گفت : در جلسه فوری با بانک تشریح در این خصوص انجام می شود تا روند پرداخت تسهیلات تسریع یابد .
وی همچنین از دستگاههای اجرایی خواست تا بعد از پرداخت تسهیلات نظارت بر روند فعالیت افراد را در دستور کار قراردهند و گفت : چرخه اشتغالزایی افراد نباید بعد از پر اخت تسهیلات به حال خود واگذار شود .
استاندار مازندران همچنین از دستگاههای اجرایی خواست تا همکاری های لازم را با بخش خصوصی برخوردار از دانش و توان برای اجرای طرح های اشتغالزایی داشته باشند .
وی گفت : این مساله باعث می شود علاوه بر کاهش تصدی گری دولت زمینه برای اشتغال فراهم می شود.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.