خرید تضمینی دانه روغنی سویا همزمان با فصل برداشت این محصول با راه اندازی ۹ مرکز از ۳۰ مهر امسال آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا از ساری ،سید محمد جعفری مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: کارخانه آرد پاکسابان گلوگاه، شرکت بهپاک بهشهر، سیلوی شهید میرزاپور نکا، کارخانه آرد سورک، کارخانه آرد دستاس ساری، کارخانه آرد نمونه جویبار، انبار دانه‌های روغنی سیمرغ، انبار دانه‌های روغنی بابلسر و آمل جاده چمستان انبار دانه‌های روغنی ۹ مرکزی هستند که توسط شرکت غله برای خرید دانه‌های روغنی سویا تجهیز و راه اندازی شدند.

وی افزود: هر کیلو دانه روغنی سویا با دو درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۲۴ هزار و ۶۹۴ ریال خریداری خواهد شد.

جعفری گفت:حمایت از تولید کننده، ایجاد تعامل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش تولید دانه‌های روغنی در کشور و افزایش خود اتکایی به تولید داخلی این محصول از اهداف مهم خرید تضمینی دانه‌های روغنی است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور افزود: عمده تولید دانه روغنی سویا در شرق استان از گلوگاه تا بابلسر می‌باشد و پرداختی به کشاورزان از طریق بانک کشاورزی انجام خواهد شد.

وی از یک مرکز خرید سیار برای شهرستان‌های قائمشهر و سواد کوه خبر داد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور  نیز گفت: از سه کارخانه مازندران، نخستین محموله آرد صادراتی مازندران بارگیری و به کشور عراق، شهر نجف ارسال شده است.

سید محمد جعفری افزود:  در حال حاضر ۱۳ هزار تن ارسال آن انجام گرفته است و ۱۰ هزار تن دیگر در آستانه ارسال است که در مجموع ۲۳ هزار تن میزان آرد ارسالی به کشور عراق است.

وی گفت:  پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال‌ میزان آرد صادراتی از مازندران به کشور‌های عراق و افغانستان به سقف ۷۰ هزار تن نیز برسد.

جعفری افزود: استان مازندران ظرفیت تبدیل گندم به آرد حتی برای کشور‌های همسایه را تا سقف ۱۰۰ هزار تن دارا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.