فعالان جامعه کارگری و بازنشستگان مازندران با امضای نامه‌ای به وزیرکار، از دکتر نوربخش حمایت وخواستار تدوام مدیریت وی شدند.

به گزارش ایلنا از ساری ،فعالان جامعه کارگری و بازنشستگان مازندران در نامه‌ای خطاب به وزیر کار ، خواستار تداوم رویکرد و خدمات دکتر سیدتقی نوربخش در سازمان تامین اجتماعی در ۴ سال دولت دوازدهم شدند.

متن کامل این نامه که به امضای تشکیلات خانه کارگر، کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی،کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، مجمع نمایندگان کارگران،اتحادیه زنان کارگر خانه کارگر،انجمن های کارخانجات استان و واحد حقوقی تشکیلات کارگری وبازنشستگی  مازندران رسیده است؛ به شرح زیراست:

محضر برادرگرامی جناب آقای دکتر ر بیعی وزیر محترم تعاون ،کار ورفاه اجتماعی

  با عرض سلام وابراز ارادت وتجدید اعلام حمایت جامعه بزرگ کارگری وبازنشستگان تأمین اجتماعی استان مازندران از برنامه های جنابعالی که امید فراوان به آن در راستای توسعه امر ارائه خدمات به بازنشستگان وایضاً اجرا مفاد قانون کار وبهبود وتنظیم روابط بشدت آسیب دیده کار، فی مابین کارگر وکارفرما ،متأثر از ناامنی بوجود آمده ناشی از قرار دادهای سفید امضاء موقت داریم ، لازم وضروری بنظر رسید تا در خصوص مدیریت سازمان تأمین اجتماعی آن هم صرفاً منباب حفظ حقوق صاحبان آن (کارگران وبازنشستگان ) نظر خود را به شرحی که ذیلاً معروض خواهد افتاد به استحضار جنابعالی برسانیم:

1: گستردگی امور در وزارتخانه تحت وزارت جنابعالی بویژه سازمان تأمین اجتماعی از یک سو واز سوی دیگر حفظ سرمایه وایجاد ارزش افزوده برای آن جهت ایفای تعهدات متنوع آن درقبال صاحبان این سرمایه از جمله پرداخت بموقع حقوق بازنشستگی  هزینه های درمانی ورفاهی ، ضرورت اداره این سازمان بزرگ وعریض وطویل که در کشورهای پیش رفته به تنهایی یک وزارتخانه مستقل می باشد، بدست فرد وافرادی توانمند را دوچندان می نماید . اکنون عمده مشکلات وایرادها وانتقادات از سوی مجامع ومقامات رسمی وغیر رسمی مرتبط با حوزه کاری جنابعالی در وزارتخانه تعاون، کار ورفاه اجتماعی تا قریب 90درصد مربوط به سازمان تأمین اجتماعی می باشد . که البته بخشی ازاین انتقادات کاملاً بجا وبخشی دیگر ناشی از سهم خواهی ،تقاضا ها و درخواستها ی شخصی که با مقدورات سازمان سازگار نیست ،می باشد .

2 : جامعه کارگری وبازنشستگان استان مازندران دور از هرگونه روابط شخصی ،جناحی وسیاسی با داشتن انتقادات ونکته نظرات فنی وکارشناسی نسبت به عملکرد بعضی از واحدهای سازمان تأمین اجتماعی در  مجموع با  دادن  نمره قبولی به کار و عملکرد مثبت  جناب دکتر نوربخش ونظربه  ضرورت  حاکمیت  ثبات  مدیریتی براین سازمان که متأسفانه یکی از آفتها وبیماریهای نازل شده بر پیکره سازمان طی سنوات گذشته تعویض پی درپی مدیریتها،  و بدتر از آن مؤ ثربودن  سلیقه های سیاسی وغیر فنی وکارشناسی دراین تغییرات بوده است . وهمین امر اصل لزوم پاسخگوئی به عملکردها را به زیر سوال برده و تنها نتیجه این تغییرات انداختن گناه و معصیت غفلتها و از بین بردن و حیف و میل  اموال سازمان و فرصت سوزیها به گردن این وآن بوده است. مع الوصف از محضر جنابعالی تقاضا داریم تا در  خصوص سازمان تأمین اجتماعی وتصدی اداره امور آن نگذارید تا کما فی سابق سلیقه ها ی سیاسی وجناحی مؤثر درعزل ونصب های آن  واقع گردد.

آقای دکتر: عمده دلیل طرح این موضوع اخباریست که از گوشه وکنار ، اسماءکاندیداهایی برای تصدی وجایگزینی مدیر عاملی فعلی به گوش می رسد،که اگر این خبرها مقرب به صحت باشد وا اسفاءضمن آنکه  ماهیچ عقد اخوتی با جناب دکتر نوربخش برای استمرار مدیریت وی بر سازمان نداشته و  تعویض مدیر را صرفاً از اختیارات جنابعالی (مرجع صالحه) می دانیم ، واگر بجا ی ایشان فرد قوی تر که بتواند  اولاً در پرداخت وایفای تعهدات مالی بیش از چهار هزار میلیارد تومانی  فقط در بخش پرداخت ماهانه حقوق بازنشستگان ثانیاً احقاق حق سازمان در باز پس گیری مطالبات  قریب به 150میلیاردتومانی  خود از دولت ،فعال وقوی  ترباشد و.......  قطعاً از حمایت ما برخوردار خواهد بود . اما در حال حاضر با شنیدن اسماء  کاندیداهای احتمالی جایگزین وی ، جداً دلخور وناامید ونگران هستیم .

امید است تدبیر شما در امور سازمان وآینده آن که همواره دلسوز امور کارگران وبازنشستگان بوده وهستید در تثبیت امور مدیریتی سازمان چاره ساز گردد.

 نصراله دریابیگی -دبیر اجرائی خانه کارگر استان  ومسئول کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی مازندران     

 میر علی شیر افکن-  رئیس کانون هماهنگی کار کارخانجات مازندران                               

علوی  نژاد  -رئیس مجمع نمایندگان کارگران مازندران   

محمود خان میرزا-رئیس کانون انجمن های کارخانجات استان مازندران

زهرا صادقی -  مسئول اتحادیه زنان کارگر خانه کارگر مازندران   

ابوطالب یحیائی-مسئول حقوقی تشکیلات کارگری وبازنشستگی مازندران    

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.