به گزارش ایرنا، روهام ابوطالبی عصر روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی هیات ورزش های همگانی مازندران در ساری افزود : براساس سند 1404 آمارجمعیت فعال در ورزش های همگانی باید به افزون بر 50 درصد برسد و این کار نیاز به برنامه ریزی مدون دارد.
وی چاقی و افزایش بیماری غیر واگیر را مهمترین عوامل ناشی از کم تحرکی در بین جمعیت استان دانست.
ابوطالبی کمبود بودجه و فضای ورزشی را معضل اصلی ورزش های همگانی در سطح کشور بیان کرد و دلیل این کار را ناشی از معطوف شدن توجه مسوولان ورزشی در سطح ملی به رشته های قهرمانی دانست.
این ورزشکار مازنی بر این باور است که دولت برای کاهش هزینه های درمانی در سطح جامعه و ارتقاء زندگی شهروندان باید به امر ورزش های همگانی توجه بیشتری داشته باشد.
قائم مقام ورزش های همگانی مازندران گفت که ورزش های همگانی به دلیل ماهیتشان از حامی مالی ورزشی نیز برخوردار نمی شوند و ورود بخش خصوصی به این رشته ورزشی منوط به توجه رسانه ملی است.
معاون ورزش های همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت که هم اکنون 154 هزار ورزشکار در این خطه شمال کشور به صورت حرفه ای به امر ورزش می پردازند.
عادل عالیشان در این نشست افزود : در نیمه نخست سال جاری ورزشکاران مازنی حاضر در تیم های ملی موفق شدند تا 300 مدال رنگارنگ رقابت های ورزشی برون مرزی را کسب کنند.
به گفته وی آمار مدال آوری ورزشکاران مازنی در رقابت های برون مرزی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل افزون بر 51 درصد رشد داشته است.
وی توجه به ورزش های همگانی را عامل اصلی سلامت جسمی و روحی جمعیت دانست و خواهان توجه بیشتر به این بخش شد.
ورزش های همگانی شامل 30 رشته ورزشی می شود که کوهنوردی، پیاده روی، پیاده روی خانوادگی، دوچرخه سواری همگانی و عمومی از جمله این رشته های ورزشی است.
براساس اعلام وزارت بهداشت و درمان ، مازندران چاق ترین جمعیت کشور را دارد که علت اصلی آن نیز کم تحرکی اعلام شده است.
بنابر امارهای رسمی مازندران 3 میلیون و 250هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.