به گزارش خبرنگار ایرنا، خیرالله خادمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید ازجاده هراز وجاده عبوری وجایگزین سدهراز درجمع خبرنگاران افزود: تعریض و چهارخطه شدن جاده هراز به طول حدود 110 کیلومتر به عنوان یکی از بزرگترین طرح های راهسازی کشور است که در طول مسیر 18 کیلومتر تونل ساخته می شود و تاکنون 12 کیلومتر ان ساخته شده است.
وی افزود: 3 کیلومتر پل در چند نقطه در این جاده طراحی وبا دشواریهای زیاد اجرا شد ودر مجموع 33 کیلومتر این جاده دیوارهای بلند با ارتفاع 17 متر درحال ساخت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مجموع از 110 کیلومتر جاده هراز حدود 53 کیلومترآن به ساخت پل، تونل یا دیوارهای حفاظتی برای جلوگیری از ریزش سنگ است، گفت: تلاش داریم تا پایان امسال حداقل 13 کیلومتر از عملیات اجرایی دراین جاده را تکمیل وبهره برداری کنیم.
خادمی با بیان اینکه فقط برای عملیات تعریض، ساخت پل، تونل ومسیرهای درحال اجرا جاده هراز در بخش وزارت راه به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: علاوه براین ساخت حدود 11 کیلومتر جاده جایگزین سد درحال ساخت هراز نیز توسط وزارت نیرو در حال انجام است و برای آن نیز 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی اضافه کرد که در صورت تاخیر در اجرا وپرداخت نشدن اعتبارهای لازم از سوی دولت، زمان تکمیل جاده هراز طولانی تر از 2سال ونیم آینده خواهد شد.
معاون وزیر راه وشهرسازی یادآورشد: جاده هراز به عنوان یکی از زیباترین وکوتاه ترین جاده های مواصلاتی تهران به مازندران است و دولت نیز اهتمام جدی برای تکمیل آن دارد.
خادمی با بیان اینکه هم اکنون چندین طرح مهم بزرگراهی و آزادراهی توسط وزارت راه وشهرسازی در استانهای مازندران و گیلان در حال اجرا است، افزود: در بخش بزرگراهی شامل فیروزکوه و هراز، در بخش آزادراهی آزادراه شمال و قزوین به رشت و راه اصلی قزوین به الموت در دست اجرا است.
وی، بیشترین میزان پیشرفت اجرای این طرح ها را جاده فیروزکوه ( مسر تهران به قائمشهر )به عنوان نخستین بزرگراه منتهی به شمال کشوریاد کرد وگفت: این طرح مازندران و گرگان را پوشش می دهد و به عنوان مسیر ترانزیتی مطرح است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: در مجموع 110 میلیارد تومان اعتبار برای بزرگراه فیروزکوه نیاز است و در صورت تامین در شش ماه اول سال آینده کل گره باز می شود.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.