محمد انصار الحسینی روز چهار شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد : امروز با وجود پدیده های متعدد مانند شبکه های اجتماعی و پیچیده تر شدن تعاملات اجتماعی ، خانواده ها باید ارتباط خود با مدرسه را گسترش دهند .
وی با گله از اولویت اصلی دولت در بخش بهداشت و درمان ، افزود : مهم ترین مسئله امروز باید حفظ و توسعه مثلث خانواده ، دانش آموز و مدرسه باشد .
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان مازندران ادامه داد : تمام چالش های اجتماعی مانند موفقیت دانش آموزان ، شهروند سالم ، هدایت صحیح فرزندان ، ایجاد جامعه ای توسعه گرا و آسیب های اجتماعی و درمانی در چگونگی استمرار روابط این مثلث است .
انصار الحسینی بیان داشت : امروز هزینه ای که برای فرزندان و همچنین نظارتی که خانواده بر مدرسه و روند تحصیل دارند ، می تواند سرمایه گذاری برای آینده فرزندان ماباشد .
** ضعف انجمن اولیا و مربیان در فقدان آیین نامه منسجم
رئیس اداره انجمن اولیا مازندران به مشکلات انجمن اشاره کرد و گفت : عدم دریافت آیین نامه انجمن و بی اطلاعی اعضا از وظایف از ضعف های اساسی انجمن ها می باشد .
انصار الحسینی ادامه داد : معرفی نشدن اعضای انجمن به معلمان مدرسه ، نبود همکاری و تفاهم نامه لازم بین اعضای انجمن و مدیر مدرسه ، استفاده صرف از اعضای انجمن جهت صورتحساب ها از جمله این مشکلات است .
وی عدم آگاهی اعضای انجمن از مشکلات موجود مدرسه ، عدم حضور به موقع در جلسات انجمن و مشخص نبودن میزان کمک های مالی و هزینه ها و تشریفاتی بودن جلسات انجمن را نیز از دیگر مشکلات شاخص عنوان کرد.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان مازندران به بیان راهکارهای برون رفت از این مشکلات پرداخت و گفت : برخورداری نمایندگان از اطلاعات پایه ای مدرسه ، داشتن دستور جلسه و مبنا قرار دادن رابطه مدیر و مربیان با پدران و مادران برای تشکیل انجمن، استفاده از توانایی خانواده ها و تهیه بانک اطلاعاتی از جمله راهکارهای پیشنهادی است.
انصار الحسینی افزود: دعوت ماهیانه اعضای انجمن ، اهمیت دادن به اعضا با دعوتنامه های رسمی ، پذیرش شایسته اعضا ، مشورت و همفکری مستمر از دیگر راهکارها برای برون رفت از مشکلات است.
** عضویت بیش از 34 هزار نفر از والدین در انجمن اولیا و مربیان مدارس مازندران
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان مازندران گفت : سال قبل 34 هزار و 418 نفر از اولیای دانش آموزان مازندران در انجمن اولیا و مربیان مدارس استان عضو شدند .
وی انجمن اولیا و مربیان مدرسه را حلقه ارتباطی خانه و مدرسه عنوان کرد و گفت که از سه هزار و 869 باب مدرسه استان (به استثنای بزرگ سالان) تنها 41 مدرسه شهری و 76 مدرسه در روستاها به دلیل حضور کمتر از 10 دانش آموز فاقد انجمن اولیا و مربیان است.
انصارالحسنی ادامه داد : آموزش خانواده ها به لحاظ کمک کار بودن در خانه جهت رفع چالش ها و آسیب هایی که بچه ها درگیر آن هستند و تشکیل دوره های آموزشی عمومی و جلسات تخصصی از جمله اقدامات شاخص انجمن اولیا و مربیان استان در این دوره است .
وی گفت : در این راستا طی سال گذشته 6هزار و 160 دوره آموزشی خانواده برگزار شد که در این دوره ها بیش از 470 هزار نفر از والدین آموزش های کمک به فرزند را فرا گرفتند.
خبرنگار: رضا غلامی***انتشاردهنده: محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.