به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد دامادی روز سه شنبه در همایش روز جهانی استاندارد در محل ساری گفت : در بحث استاندارد تاحدودی در حوزه های مختلف از جمله زیست محیطی و بهداشتی کارهای جدیدی انجام شده ، اما به غایت مورد نظر نرسیده ایم.
وی افزود : راهکار رفع نواقص و به غایت رساندن بحث استاندارد ، استفاده از نظر کارشناسان و صاحبان فن است و در این موضوع کار با حرف پیش نمی رود.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی یکی ازایرادات مهم در برگزاری همایش های تخصصی را سپردن تریبون ها به افراد غیرمتخصص دانست و گفت : در اینگونه همایش ها باید تریبون به فرهیختگان و صاحب نظران واگذار شود تا نگاههای تخصصی خود را طرح کنند و مدیران مستمع باشند ، در غیر این صورت این به هم ریختگی در کشور ادامه خواهد داشت.
دامادی افزود : نمایندگان مجلس لزوما نخبگان جامعه نیستند ، بلکه منتخبین مردم و نیازمند همفکری و ایده های کارشناسانه از طریق بحث و تبادل نظرند و اگر همچنان بر اساس بایدها دست به اقدام بزنیم ، مطمئنا نسل آینده ما را زیر سئوال خواهد برد.
نماینده مردم ساری و میاندرود گفت : در کشورهای پیشرفته اولین کار و فرض در اجرای هر طرحی ، بحث ایمنی است ، در حالی که بحث ایمنی در کشور ما اولویت های بعدی را در اجرا دارد و به همین دلیل هم باعث مرگ و میر کارگران شده و نهایتا با عذرخواهی صوری وزیر خاتمه می یابد.
وی افزود : امیدوارم مسئولان به این درک برسند که استاندارد باید در تمام عرصه ها رعایت شود.
**افزایش صادرات مازندران در صورت حل مشکلات بخش استاندارد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران هم در این همایش گفت : بیش از 500 هزار دلار کالا از این استان طی سال گذشته صادر شد که می توانست در صورت نبود مشکلات بخش استاندارد ، بیشتر از این رقم باشد.
عبدالله مهاجر افزود : نگاه اقتصاد مقاومتی به استاندارد جدی است و امروز نگاه کارشناسی در این بحث لازم است تا بدانیم کجاها تولید باید در کنار استاندارد قرار گیرد و موانع با همفکری حل شود.
وی با اشاره به ظرفیت موجود در بحث استاندارد استان مازندران ، گفت : حوزه تولید استان کاملا آمادگی پذیرش نظرات کارشناسانه است و امروز یکی از دغدغه های اتاق بازرگانی مازندران و مطالبات سمت و سوی نگاهها به سمت استاندارد است.
پخش کلیپ پیام اختصاصی رئیس سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) به مردم ایران از جمله برنامه های همایش روز جهانی استاندارد در مازندران بود.
در این همایش همچنین از واحدهای تولیدی برتر استان در بحث استاندارد تقدیر شد.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.