به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح روز چهارشنبه در همایش روز جهانی استاندارد در ساری تعداد فراورده های دارای نشان استاندارد استان را یکهزار و 640 مورد برشمرد و تاکید کرد : توجه به کاهش آلودگی زیست محیطی در فرایند تولید و مصرف از جمله پیامدهای مثبت استانداردسازی محصولات است.
وی با اشاره به مطرح شدن استاندارد در سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری ، گفت : از مهم ترین اثرات تحقق این مهم کاهش هزینه تولید ، افزایش کیفیت کالا و اشتعالزایی است.
استاندار مازندران افزود : مازندران از معدود استان های کشور است که اعتبارات قابل توجهی در بحث استاندارد اختصاص داده است.
وی شهر هوشمند را از شعارهای روز جهانی استاندارد در سال جاری اعلام کرد و گفت : شهر هوشمند با انرژی هوشمند و شهروندان هوشمند معنی پیدا می کند که از مهم ترین مولفه های آن ضابطه مندی در امور فردی و کاری و اجتماعی است.
فلاح خاطرنشان کرد : استاندارد باید به عنوان یک امر عمومی در قالب خودنظارتی ، مدیریت هوشمند شهری ، ساختمان هوشمند ، حمل و نقل ، زیرساخت ، تکنولوژی و سلامت مطرح شود و در همگانی کردن این فرهنگ تلاش صورت گیرد.
استاندار مازندران استاندارد را به عنوان دروازه صادرات مطرح کرد و گفت کشورهای دنیا امروزبه خوبی توانسته اند از مزیت های استاندارد بهره ببرند.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.