جواد جلالی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این حادثه شب گذشته رخ داد و قاچاقچیان ابتدا با مشاهده ماموران منابع طبیعی با برجای گذشتن 35 اصله الوار از منطقه فرار کردند.
وی ادامه داد : آنان ساعاتی بعد با همدستان خود برای انتقال الوارها به محل بازگشتند و برای ایجاد رعب و وحشت در ماموران اقدام به تیراندازی با سلاح گرم شکاری کردند که با مقاومت نیروهای منابع طیبعی مواجه شدند و از منطقه گریختند.
جلالی گفت : خوشبختانه در جریان این تیراندازی به ماموران منابع طبیعی آسیبی وارد نشد.
به گفته وی ، قاچاقچیان توانستند با اره موتوری تعدادی از الوارها را قطعه قطعه کنند.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عباس آباد همچنین از کشف 18 اصله درخت ' توسکا ' در منطقه ' کنس کوه ' بخش نشتارود خبر داد و گفت : این میزان چون از یک قاچاقچی متخلف توقیف شد و پرونده تنظیمی این متخلف در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.
وی میزان و ارزش دو محموله چوب مکشوفه را هشت مترمکعب و به ارزش 100 میلیون ریال براورد کرد.
** اجرای طرح تنفس جنگل ها
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد با اشاره به اجرای تنفس جنگل گفت : برخی سعی دارند از اجرای طرح تنفس جنگل برای غارت و چپاول آن استفاده کنند ، غافل از اینکه ماموران منابع طبیعی شبانه روز مراقب جنگل های منطقه هستند.
وی افزود : اجرای طرح تنفس جنگل نه تنها به منزله تعطیلی مدیریت عرصه های جنگلی نیست ، بلکه با رویکرد حفاظتی این عرصه ها تحت مدیریت قرار می گیرند.
مجلس شورای اسلامی سال گذشته بر اساس برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، هر گونه بهره‌برداری صنعتی از جنگل‌های شمال را طی سه سال نخست برنامه ششم متوقف کرده است.
خبرنگار : مهدی ابراهیم پور ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1654/1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.