به گزارش خبرنگار ایرنا ، این کتاب در 165 صفحه با شمارگان یکهزار نسخه منتشر شده است .
نویسنده کتاب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از انتشار آن را ایجاد سهولت برای هنرجویان سنتور دانست و گفت که این کتاب حاوی 110 درس ات و در قطع رحلی منتر شده است.
وی نت خوانی ، دیکته موزیک ، ریتم خوانی ، مبانی تئوری موسیقی ، آموزش سنتور نوازی و تکنیک های ردیف نوازی در موسیقی ایرانی را از مباحث اثر جدید خویش اعلام کرد.
از این هنر مند مازندرانی پیشتر دو کتاب با عناوین 'بانو جان' حاوی 50 ملودی بکر مازندرانی به همراه لوح فشرده و 'اتودهای سنتور برای هنرجویان متوسط و عالی' به ترتیب در 84 و 36 صفحه منتشر شد.
مجید رئیسیان آهنگساز، نوازنده و مدرس سنتور در هفتم بهمن ماه 1363 خورشیدی در ساری به دنیا آمد و فعالیت موسیقی را ابتدا به صورت خودآموز ، سپس نزد استادان کیومرث وندادی، اردوان کامکار، پشنگ کامکار، هوشنگ کامکار و زنده یاد پرویز مشکاتیان دوره های پیشرفته و عالی نوازندگی این ساز و مبانی و اصول کمپوزسیون (آهنگسازی) و هارمونی کاربردی را پشت سر گذاشت.
از جمله فعالیت های هنری این کارشناس موسیقی می توان به سرپرستی گروه همنوازان ماهان، عضویت انجمن موسیقی مازندران، عضویت خانه موسیقی ایران، کسب رتبه برتر نوازندگی در دو دوره جشنواره ملی موسیقی در سالهای 1380 و 1381 ،
کسب مقام برتر بهترین آهنگسازی و موسیقی برای برنامه رادیوئی ' هدیه خدا ' در جشنواره ملی تولیدات رادیوئی استان های کشور ، همکاری با صداوسیمای مرکز استان و پایتخت در تولید و ضبط بیش از 120 قطعه موسیقی با کلام و بی کلام و آهنگسازی و سرپرستی در آلبوم های شِوره Shevreh ، راز سنتور، سوی خرابات، بانو جان، مشدی پِلوِری، تردید و جانِ مار اشاره کرد.
همکاری با هنرمندانی همچون علیرضا افتخاری، عبدالحسین مختاباد، نورالله علیزاده، علی اصغر رستمی، کیوان ساکت و وحید تاج،
اجرای کنسرت های متعدد و ضبط موسیقی ایرانی و بومی در داخل کشور و خارج کشور از جمله امارات، قطر، ترکیه، چین، آلمان، سوئد، نروژ، انگلستان و هلند و کسب رتبه برتر بهترین اهنگسازی در جشنواره ملی مراکز علمی و کاربردی کشور در هرمزگان سال 1392 خورشیدی از دیگر توفیقات این هنرمند مازندرانی است.
خبرنگار: زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1654/7330
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.