به گزارش خبرنگار ایرنا ، بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی در سال 91 ، مازندران به عنوان استان ممنوعه برای سکونت اتباع خارجی غیر مجاز اعلام شد .
نقی شادمان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که سه نفر از این دانش آموزان در پیش دبستانی ، 728 نفر مقطع ابتدایی ، 265 نفر در متوسطه اول و 95 نفر در متوسطه دوم در حال تحصیل هستند.
سال گذشته یکهزار و 24 دانش آموز خارجی مجاز در مدارس استان مازندران تحصیل کردند .
معاون آموزش و پرورش مازندران گفت : اگر چه است تعداد اتباع خارجی مجاز دارای شرایط آموزش در مازندران بیشتر از این باشد ، ولی این افراد فرصت دارند در طول سال تحصیلی با مراجعه به آموزش پرورش اقدام به ثبت نام کنند .
شادمان دلیل احتمالی ثبت نام نشدن برخی از دانش آموزان خارجی را اتمام مهلت کارت اقامت این افراد و همچنین ترس از اخراج اعلام کرد و افزود : تعدادی هم به دلیل رفت و آمد به کشورشان به آغاز سال تحصیلی ایران نمی رسند.
** ایجاد سامانه متمرکز معرفی نامه تحصیلی برای جلوگیری از تخلف
مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری مازندران هم گفت که در سال جدید تمامی معرفی نامه ها و مجوز تحصیلی در مدارس استان از طریق سامانه متمرکز میان آموزش و پرورش و اداره کل اتباع خارجی استان صادر شد .
غلامعلی کریم پور افزود : با راه اندازی این سامانه و اتصال آن به شبکه آموزش و پرورش حضور و تحصیل دانش آموزان خارجی را ساماندهی کردیم تا به طور کامل از بروز تخلف جلوگیری شود .
وی بیان کرد : در سال تحصیلی جاری برای بیش از یکهزار و 100 دانش آموز خارجی در مازندران معرفی نامه تحصیل در مدارس استان صادر شد که برخی تاکنون برای دریافت مراجعه نکرده اند .
مدیر کل اتباع خارجی مازندران افزود : دانش آموزانی خارجی بدون توجه به ملیت که به صورت مجاز و قانونی در استان اقامت دارند می توانند با مراجعه به اداره کل اتباع خارجی استان ، مجوز تحصیل در مدارس را دریافت کنند.
بر اساس آمار رسمی استانداری مازندران ، بیش از سه هزار و 300 نفر تبعه افغانستانی به صورت قانونی و مجاز در این استان زندیگی می کنند که یا دارای کارت مهاجرت و یا روادید هستند .
کریم پور گفت : مدارک اقامت این افراد به صورت سالانه از طریق نیروی انتظامی استان بررسی و در صورت باقی ماندن شرایط ، تمدید می شود .
استان مازندران بیش از نیم میلیون نفر جمعیت دانش آموزی دارد که در حدود چهار هزار مدرسه در حال تحصیل هستند.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.