گزارش میدانی خبرنگار ایرنا حاکیست که سه روز پس از اعلام رسمی پایان طرح ، در بعضی از مناطق ساحلی همچنان برای ورود مسافران و مجاوران به محدوده این طرح ها هزینه اخذ می شود و دریا دوستان نیز تن به آب می زنند.
فعال بودن این طرح ها ، در حالی که ناجیان غریق در سواحل حضور ندارند و حتی ماموران انتظامی هم به پادگان هایشان بازگشته اند ، خطری بزرگ بویژه برای افرادی محسوب می شود که خلوتی سواحل به همره امواج ملایم پائیزی و گرمائی که هنوز پایان نیافته ، هوس شنا را در آنان بیدار می کند.
طرح های سالمسازی دریا در مازندران از اول خرداد شروع شد و تا پایان روز 31 شهریور ماه ادامه داشت .در این مدت حدود یکهزار ناجی در 93 نقطه از اجرای طرح حضور داشتند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر ، دستکم در مدت اجرای طرح بیش از پنج هزار نفر پیش از غرق شدن در آب های ساحلی چه در محدوده اجرای طرح و چه خارج از آن از مرگ نجات داده شدند.
دریا مهم ترین انگیزه سفر گردشگران و مسافران به مازندران است به گونه ای که بر اساس بررسی میراث فرهنگی ماززندران حدود 80درصد از مسافرانی که به این استان سفر کرده اند ، انگیزه نخست خود را دریا اعلام کرده اند.
** هشدار به مسافران
رئیس هیات نجات غریق مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : از نظر ما به عنوان متولی ناجی غریق در سواحل ، طرح سالمسازی تا ساعت 20 روز 31 شهریور ماه بود.
نقی کریمیان افزود : در شرایط فعلی هیچ ناجی در طرح های سالمسازی حضور ندارند و عواقب شنا در این طرح ها نیز بر عهده مجریان این طرح هاست.
وی گفت : در سال جاری با اجرای طرح سالمسازی آمار غریق 22 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و از 79 نفر سال گذشته به 62 نفر در سال جاری رسید.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران متولی طرح سالمسازی در این استان هم گفت که از نظر این جمعیت طرح سالمسازی از اول خرداد تا پایان شهریور ماه بوده است.
مجتبی اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پس از این زمان هرگونه عواقب استمرار طرح سالمسازی و شنا مسافران در این طرح بر عهده مجریان طرح است.
مازندران 338 کیلومتر از ساحل خزر را در اختیار دارد و همه ساله با شروع فصل تابستان طرح سالمسازی در سواحل با مدیریت استانداری اجرا می شود .
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.