به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجری این مرکز پارک علم و فناوری و ناظر آن اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است و از طریق شورای سیاستگذاری اداره خواهد شد.
رئیس پارک علم و فنآوری مازندران در حاشیه راه اندازی این مرکز به خبرنگار ایرنا گفت که این مرکز همسو با برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کمک به توسعه کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات راه اندازی شده است.
علی معتمدزادگان افزود: تمامی مراحل کمک به کسب و کارهای نوپای حوزه فناوری اطلاعات جهت تجاری سازی و ایده پردازی تجاری و همچنین پیداکردن سرمایه گذار از طریق این مرکز انجام و هدایت خواهد شد.
وی توضیح داد : ترویج و تسهیل ارزش‌آفرینی، بررسی و تلاش برای توسعه بازار، تیم‌سازی، شبکه‌سازی و هم‌افزایی، خدمات و مشاوره کسب‌ و کار، خدمات و مشاوره قانونی از جمله اهداف این مرکز است .
او ادامه داد : مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب و کار های نوپا در تلاش برای حفظ تعادل بازار در بخش‌های مختلف زیست‌بوم کسب ‌و کارهای نوپا بوده و برای تقویت حلقه‌های ضعیف‌تر زیست‌بوم فعالیت خواهد کرد.
معتمدزادگان گفت : ماموریت مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌ و کارهای نوپای فاوا ، توانمندسازی متخصصان فاوا و صاحبان ایده‌های کسب‌ و کار در این عرصه است و در این راستا، تسهیل روند ایجاد، رشد و توسعه‌ی کسب‌ و کارها و همچنین زمینه‌سازی برای تعامل آسان و آزاد و حرفه‌ای در حوزه‌ی آفرینش ، رشد و توسعهی کسب‌ و کارهای نوپا را دنبال می کند.
وی افزود : در ترکیب شورای سیاست گذاری این مرکز سعی شده از بیشتر دستگاههای استان از جمله سه دانشگاه بزرگ استان شامل دانشگاه مازندران ، دانشگاه صنعتی نوشیروانی و دانشگاه علوم کشاورزی ساری ، مراکز رشد این دانشگاهها، شرکت های دانش بنیان ، نظام صنفی یارانه ای و همچنین از بخش های اقتصادی استان کمک و همکاری گرفته شود.
به گفته وی ، برای اداره بخشی از مرکز توانمندسازی شرکت استارت آپ های مازندران به صورت ماموریتی از بخش خصوصی نیز استفاده خواهدشد.
معتمدزادگان تاکیدکرد : برای همکاری و فعالیت در این مرکز هیچ گونه محدودیت سنی یا تحصیلی وجود ندارد تحصیلکردگان فارغ از دانشگاه نیز می توانند با مرکز همکاری کنند.
بر اساس آمارهای رسمی ، در دوره چهار ساله فعالیت دولت یازدهم یک هزار و 100 میلیارد تومان درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مازندرن سرمایه گذاری شد.
مازندران از جمله استان هائی است که تفاهم نامه همکاری میان وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) در حوزه آی سی تی و آی تی در آن امضا شده است.
برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران شامل مراحلی از جمله صدور مجوز و حمایت ، توسعه زیر ساخت در حوزه دسترسی ، توانمندسازی در راستای توسعه کسب وکارها ، توسعه سرویس و خدمت و توسعه خدمات در روستاهاست .
توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کار ، توسعه زیر ساخت در حوزه دسترسی با ایجاد خدمات اینترنت پرسرعت و سرویس هی مرتبط ، ایجاد مرکز تولید نرم افزارها ، ایجاد شتاب دهنده ، مرکز شکل گیری کسب و کار ، تاسیس و تشکیل کسب و کارهای اینترنتی و تجاری سازی ایده ها ، ایجاد شهر هوشمند و حمل و نقل هوشمند در شهرستان های ساری و رامسر از جمله محورهای این طرح است .
خبرنگار : رضاغلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.