حجت الاسلام نورعلی حسن پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اعزام این تعداد روحانی به مساجد و تکایای فاقد روحانی استان انجام شد تا با برگزاری مجالس وعظ و خطابه ، مسائل محرم و قیام عاشورا را برای عزاداران تشریح کنند .
وی مدت زمان حضور هریک از این روحانیون در این اماکن را دهه اول محرم اعلام کرد و ادامه داد : در گذر زمانه و گاهی بی توجهی به مقوله آگاهی سازی مردم در خصوص اهداف قیام امام حسین باعث شده تا این مهم مغفول بماند و به همین دلیل در ایام محرم حضور روحانیون در مساجد می تواند در روشنگری و آگاهی بخشی جامعه در خصوص اهداف و ویژگی های قیام عاشورا موثر باشد .
مسئول اعزام مبلغان مازندران اجرای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز را به عنوان 2 ماموریت و هدف امام حسین (ع) در قیام عاشورا ذکر کرد و گفت : رسوخ برخی آسیب ها و بدعت ها در آئین های عزاداری این ماه باعث شده تا انحرافاتی ایجاد شود .
حسن پور از خواندن اشعار بی محتوا توسط برخی مداحان جوان به عنوان یکی از این آسیب ها نام برد و ادامه داد : نباید برای جلب توجه بیشتر مردم و گریاندن آنان اینگونه اقدامات ضربه زننده به ماه محرم انجام شود .
اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران تعداد هیات های عزاداری شناسنامه دار این استان را چهار هزار و 900 و تعداد مداحان شناسنامه دار را سه هزار و 800 نفر اعلام کرد .
مازندران بیشتر از چهار هزار مسجد و بیش از 2 هزار و 700 حسینیه دارد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.