وارثان لینکلن عنوان کتاب دوم هادی اسماعیلی نویسنده و پژوهشگر مازندرانی است که امروز به بازار کتاب رسید.

هادی اسماعیلی در گفت و گو با ایلنا  گفت: این کتاب در شش فصل و با موضوع شکل گیری و پیدایش دکترین های اصلی در نگرش سیاستمداران آمریکایی منتشر شد که شامل سخنرانی های تاریخی و مشهور نخبگان سیاسی آمریکا اعم از روسای جمهور، وزرای خارجه و چهره های ذی نفوذ و برجسته ارتش است.

این نویسنده و پژوهشگر ادامه می دهد: در "وارثان لینکلن" سعی شده تا از هرگونه پیش داوری و قضاوت جلوگیری شود و با بیان و تشریح نقطه نظرات ثبت شده در تاریخ سیاسی، این فرصت را به مخاطب داده تا در شرایطی کاملا مستند، از نقش آمریکا در رویدادهای بزرگی همچون جنگ های جهانی اول و دوم مطلع شود و همچنین دریابد که چگونه دکترین آمریکایی پس از جنگ های جهانی و جنگ در ویتنام و آغاز جنگ سرد و نیز در موضوعاتی همچون رقابت تسلیحاتی، حقوق بشر و... توانستند در شکل گیری امپریالیسم آمریکا و نظم نوین جهانی و رسیدن به یک قدرت جهانی نقش داشته باشند.

وی افزود: در این کتاب، همچنین به دوران معروف به "مک کارتیسم"در آمریکا اشاره شده است که تاریخ نویسان زیادی روی این موضوع نقد و تفسیرهای فراوانی نوشته اند.

اسماعیلی در ادامه ی این گفت و گو اضافه می کند: "وارثان لینکلن" همچنین حاوی سخنرانی مهم "جان اف. کندی" رییس جمهور ترور شده ی آمریکا در خصوص بحران موشکی کوبا و نیز شامل سخنرانی های متعدد دیگری از مقامات آمریکایی در همایش اجلاس هزاره ی سران ملل متحد است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: "با دقت در متن سخنرانی های نخبگان سیاسی می توان به هوش، دانش، تجربه و توجه آنها به منافع کشور در برخورد با پدیده ها و تحولات مختلف سیاسی _ اجتماعی در عرصه های بین المللی پی برد".

به گزارش ایلنا، وارثان لینکلن توسط نشر شلفین منتشر و امروز وارد بازار کتاب شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.