به گزارش خبرنگار ایرنا ، یاسر هاشمی در آئین زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مازندران که در شهرستان نکا برگزار شد ، افزود : از نظر آیت الله هاشمی ، مهم ترین اولویت برای یک دانش آموز توجه به تحصیل است و بر همین اساس هم توجه ویژه ای به تعلیم و تربیت داشتند.
وی با تاکید بر این که ثبات و امنیت امروز جامعه مرهون زحمات و فداکاری های شهدا و بزرگان کشور است ، اظهار داشت : در این روز که توجه به مدرسه و دانش آموز است باید به معلمان زحمت کش نیز توجه شود که با صبر و متانت زحمات یک سال تحصیلی را به دوش می کشند تا آینده ی دانش آموزان ساخته شود.
یاد گار آیت الله هاشمی با بیان اینکه مرحوم هاشمی پیش از آنکه یک سیاست مدار بزرگ در کشور باشد به علم و دانش اندوزی دانش آموزان توجه ویژه داشت ، افزود : آیت الله هاشمی قبل از انقلاب برای تأسیس مدرسه رفاه تلاش کردند شاید همان مدرسه پایه ای برای پیشبرد اهداف مواضع انقلابی بود و وقتی امام از پاریس به تهران آمدند اولین جایی که پا نهادند مدرسه رفاه بود و اتفاقات مهم انقلاب از آن مدرسه شروع شد.
وی تاکید کرد : وجهه علمی آیت الله هاشمی و توجه ویژه آنان به مقوله علم و تعلیم و تربیت مغفول مانده است و ضرورت دارد دانش آموزان ما با ابعاد علمی این شخصیت برجسته بیشتر آشنا شوند.
هاشمی با بیان اینکه مرحوم هاشمی یکی از مفسران بزرگ قرآن به شمار می آمدند، تصریح کرد: ایشان حتی در زندان های طاغوت با حفظ و تفسیر قرآن کریم تهدید را به فرصت تبدیل کردند و در جایگاه یکی از مفسران بزرگ قرآن قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه توجه مرحوم هاشمی رفسنجانی به علم و تربیت به عنوان مسائل اصلی بود، ادامه داد: آیت الله هاشمی نه تنها به تحصیل دانش آموزان ، بلکه به سلامت و ورزش دانش آموزان و جوانان نیز تأکید می کردند.
یادگار آیت الله هاشمی رفسنجانی ، سواد علمی را جزو شاخص های مهم عصر حاضر دانست و گفت : امروز حدود ۱۲ میلیون دانش آموز مشغول تحصیل هستند و کشور ما زمانی به اوج می رسد که شرایط تحصیل برای همه محقق شود.
وی با بیان اینکه سواد نشان دهنده رشد یک کشور است، افزود : دانش آموزان باید از سوادی که کسب کردند در زندگی اجتماعی خود به کار ببندند و گامی نو برای آینده ی ایران بردارند.
هاشمی از تلاش استاندار مازندران و برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در دبیرستانی که به نام آیت الله هاشمی است ت، قدردانی کرد.
زنگ آغاز سال تحصیلی در مازندران امروز با حضور یادگار آیت الله هاشمی و استاندار مازندران در دبیرستان دخترانه آیت الله هاشمی رفسنجانی شهرستان نکا در شرق مازندران نواخته شد.
خبرنگار : مریم نظری و رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654/7335
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.