به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح روز شنبه در آئین استانی آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه آیت الله هاشمی رفسنجانی شهرستان نکا ، افزود : علم آموزی و تولید علم باید با فرهنگ کارآفرینی عجین شود و در این صورت قله های توسعه و پیشرفت یکی پس از دیگری در نوردیده می شود.
وی ادامه داد :در عصر کنونی کشوری قدرتمند است که در تولید علم و علم آموزی دست بالا را داشته باشد .
استاندار مازندران گفت : خوشبختانه مازندران کارنامه خوبی در آموزش و پرورش دارد و کسب رتبه سوم در جمع رتبه های تک رقمی و چهارم در کنکور سراسری و پوشش بیش از 99 درصدی آموزش در استان گواه این وضعیت است.
فلاح سرمایه گذاری در آموزش و پرورش را پربازده توصیف کرد و بر ضرورت رفع نیازهای مدارس ، معلمان و دانش آموزان تاکید کرد.
** شناخت ، لازمه الگوگیری
استاندار مازندران الگوگیری از بزرگان و افراد موفق را یکی از راههای آموزش و موفقیت برشمرد و گفت : شخصیت های بزرگی در انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند که لازم است نسل نوجوان و جوان امروز با این شخصیت ها و ارزش های انقلابی آنان آشنا شوند .
فلاح افزود : امروز زنگ بازگشایی مدارس مازندران در مدرسه ای به نام سردار سازندگی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی نواخته شد ، شخصیتی که در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزه در برابر ظلم و ستم رژیم ستم شاهی و همچنین پس از پیروزی در جایگاههای مختلف کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته است .
استاندار مازندران در این مراسم که با حضور یاسر هاشمی رفسنجانی ، برگزار شد ، گفت : حضور فرزندان و اهل بیت آیت الله هاشمی رفسنجانی و ادامه راه ایشان منجر به آشنایی نسل امروز با معرفت ، سوابق ، مبارزات و ارزش های آن مرحوم می شود .
وی با اشاره به عمق فرهنگ عاشورایی در میان مردم ایران ، اظهار داشت : امام حسین (ع) مظهر مقاومت و ایستادگی در برابر جور و ستم بودند و امروز عزت و عظمت ملت ایران بر فرهنگ عاشورا استوار است .
فلاح همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس ، بیان داشت : هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و فداکاری زنان و مردان و آحاد ملت است که به پاسداشت این دلاوردمری ها ، مردم ما در امن ترین جزیره دنیا زندگی می کنند .
خبرنگار : مریم نظری و رضا غلامی ** انتشار هنده : حسن فلاحتی
7332/7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.