طرح سالمسازی دریا در سواحل مازندران از اول خرداد امسال در 93 نقطقه و 53 شناگاه شروع شد و تا پایان وقت سی و یکم شهریور
ادامه داشت .
رئیس هیات نجات غریق مازندران به خبرنگار ایرنا گفت که آمار مرگ ناشی از غرق شدن در آب های ساحلی دریای خزر در این استان تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد کاهش یافت.
نقی کریمیان افزود : در تابستان سال جاری 62 نفر هنگام شنا در دریای مازندران جان باختند که 17 نفر کمتر از فصل شنای سال پیش است.
تابستان پارسال 79 نفر در آب های ساحلی مازندران جان باخته بودند.
رئیس هیات نجات غریق مازندران یکی از علل کاهش مرگ ناشی از غرق شدگی در سال جاری را شناسائی و 350 نقطه حادثه خیز سواحل استان و حضور فیزیکی ناجیان غریق در این مناطق برشمرد.
در سال های گذشته ناجیان غریق تنها در مناطق اجرای طرح سالمسازی حضور داشتند ولی امسال استانداری مازندران با تامین هزینه های مورد نیاز ، نقاط حادثه خیز را هم زیر پوشش ناجیان غریق قرار داد.
** جوانان ؛ قربانیان اصلی
رئیس هیات نجات غریق مازندران گفت که 25 نفر معادل حدود 60 درصد غرق شدگان در سواحل استان در گروه سنی 8 تا 20 سال بودند که به خاطر بی توجهی به هشدارهای ناجیان و شنا در زمان تعطیلی طرح های سالمسازی یا در مناطق ممنوعه جان باختند.
کریمیان افزود : همچنین در تابستان سال جاری استان مازندران با 17 نفر ، بیشترین قربانیان دریا را داشت و پس از آن هم مشهدی ها با 10 نفر و تهرانی ها با 9 نفر قرار دارند.
وی آمار بالای قربانیان از استان مازندران را موضوعی جدید و قابل بررسی دانست و گفت : اصولا در سال های گذشته استان های خراسان و تهران بیشترین تلفات را داشتند .
رئیس هیات نجات غریق مازندران بی توجهی شناگران بومی به هشدارهای ناجیان و بی پروا به آب زدن این شناگران را دلیل ازدیاد غریق دانست.
** نجات 300 شناگر از مرگ حتمی در سواحل خزر
کریمیان افزود : در تابستان سال جاری با حضور به موقع نجات گران 300 شناگر از مرگ حتمی در سواحل خزرنجات یافتند.
وی گفت : این افراد پس از نجات به دلیل مشکلات جسمی به خصوص تنفسی برای مداوا به مراکز درمانی استان اعزام شدند.
رئیس هیات نجات غریق مازندران تعداد نجات یافتگانی را که سرپائی مداوا شدند ، افزون بر پنج هزار نفر اعلام کرد.
بر اساس آمارای رسمی ، تابستان امسال 920 ناجی غریق در 338 کیلومتر از سواحل مازندراین دریای خزر به کار گرفته شدند که به 25 فروند جت اسکی و 30 فروند قایق موتوری مجهز بودند.
طرح سالمسازی دریا در سواحل مازندران از سال 92 آغاز شد و آمار مرگ ناشی از غرق شدن هم از سال 93 رو به کاهش گذاشت و از بیشتر از 200 نفر ، اکنون به 62 نفر کاهش یافته است.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.