دبیرستادامربه معروف و نهی از منکر مازندران ازثبت نام بیش از 5هزار داوطلب جهت حضور در طرح تذکر لسانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،خلیل صالحی امروز در نشست خبری هفته امربه معروف و نهی از منکر  اظهار داشت:به دلیل تقارن هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر با دهه اول ماه محرم لازم است با یک حرکت روشن و عمیق به مساله مهم و ضروری امر به معروف و نهی از منکر به جهت اصلاح جامعه بپردازیم.

 وی با اشاره به روزشمار هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: وحدت کلمه،دفاع مقدس ،امر به معروف و نهی از منکر عنوان اولین روز هفته احیا است. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکرمازندران ، فرهنگ ایرانی اسلامی،دانش آموزان ،امر به معروف و نهی از منکرو استقلال فرهنگی،دانشگاهیان،امر به معروف و نهی از منکر را عناوین دومین و سومین روز هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.

وی، سلامت محیط اداری، کسب و کار،امر به معروف و نهی از منکر عنوان چهارمین روز این هفته است.

صالحی تحکیم و تعالی نهاد خانواده، آسیب های اجتماعی، امربه معروف و نهی از منکر را عنوان پنجمین روز از این هفته اعلام کرد و حمایت از تولید ملی،اقتصاد مقاومتی ،امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از تولید آمران به معروف و ناهیان از منکر و بزرگداشت شهدا را عناوین ششمین و آخرین روز هفته احیا برشمرد.

وی به دلیل تقارن هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر با دهه اول ماه محرم لازم است با یک حرکت روشن و عمیق به مساله امر به معروف و نهی از منکر که از فروع دین است به اصلاح جامعه بپردازیم.

دبیرستادامربه معروف و نهی از منکر استان مازندران ضمن تشریح عملکرد این ستاد، گفت: بیش ازسه هزار طلایه دار معروف در استان با گذراندن دوره های آموزشی و دریافت کارت شناسایی مشغول به فعالیت هستند.

صالحی انجام سخنرانی و برگزاری تجمع سراسری و بزرگداشت شهدای امربه معروف ودفاع مقدس باتاکید برنقش مساجد، اماکن، محلات و تشکل مذهبی- زنگ امربه معروف و نهی ازمنکر، سنخرانی درمدارس و بزرگداشت شهدای آموزش و پرورش- برپایی کرسی های آزاداندیشی، نشست های علمی وبزرگداشت شهدای حوزه ودانشگاه- برگزاری جلسات هم اندیشی و تبلیغی و تقویت سازماندهی یاوران معروف و بزرگداشت شهدای ادارات- انجام فعالیت های فرهنگی، تبلیغی جهت تعالی معنوی خانواده و بانوان و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و بزرگداشت بانوان شهیده- گردهمایی طلایه داران اصناف، بزرگداشت شهدای اصناف- گردهمایی طلایه داران و اطلاع رسانی و تبیین قانون و ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی ازمنکر، عطرافشانی گلزار شهدا را از برنامه های هفته احیاء عنوان کرد.

وی با اشاره به 12شهیدامرمعروف و نهی از منکراستان گفت:6 شهید از این تعداد ساروی هستند.

صالحی با اعلام این خبرافزود: این شهدای والامقام در جنگ به شهادت نرسیدند بلکه در درگیری های درون شهری، رویارویی با اشرار، درگیری برای دفاع از نوامیس و دفاع از عفاف و حجاب به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به فعالیت هیئت اندیشه ورزی در ستادامربه معروف و نهی از منکر استان اشاره کرد و گفت: این هیئت متشکل از اساتید حوزوی و دانشگاهی و صاحبنظران و کارشناسان دینی است و با برگزاری جلسات متعدد بحث و کارشناسی پیرامون مباحث مرتبط با این فریضه الهی  به دنبال راهکارهای دقیق و کارشناسی شده برای اجرای این فریضه هستند.

صالحی به ثبت نام بیش از 5هزار داوطلب جهت حضور در طرح تذکر لسانی اشاره کرد و ادامه داد: پنج شنبه های هرهفته حدود200-300نفر با حضور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دوره های آموزشی ویژه این طرح را طی می کنند.

وی از آغاز فعالیت قرارگاه تذکر لسانی در ستادامربه معروف و نهی از منکر استان خبر داد  و اظهار داشت: تلاش داریم این قرارگاه در سایر شهرهای استان تشکیل شود.

صالحی استفاده از طلایه داران، آمران وناهیان امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از گروه های ساماندهی شده طلایه داران برای تذکر لسانی در سواحل و اماکن عمومی را از دیگر رویکردها بیان کرد و گفت: همه ساله برنامه های مختلفی برای تبیین و ترویج فریضه امر به معروف اجرا می شود و در ستاد نیز برنامه های طراحی شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.