احمد اصغری مهرآبادی روز شنبه در حاشیه افتتاح پروژه مسکن مهر مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تاکنون یک میلیون و 960 هزار واحد در سطح کشور احداث شده که از این تعداد یک میلیون و 600 هزار واحد تحویل متقاضیان شده است.
وی به تلاش دولت برای آماده سازی و تحویل واحدهای آماده اشاره کرد و افزود: اتمام این طرح تنها مساله موجود نیست بلکه در زمینه تحویل ، مشکل عمده عدم برخورداری این واحدها از امکانات زیربنایی و روبنایی است که تامین آن نیازمند همکاری و تعامل تمامی دستگاه های متولی است.
مهرآبادی امکانات زیربنایی را شامل آب، برق، گاز و فاضلاب و روبنایی شامل مسجد، کلانتری، مدرسه، سالن ورزشی و فضای سبز و غیره عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش تسهیلات بانکی ارائه شده به متقاضیان در صورت تامین زیرساخت ها و خدمات زیربنایی و روبنایی می توان امید به تحویل تمام واحدهای باقیمانده داشت.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی فاصله با استانداردهای لازم برای این مجموعه ها از نظر امکانات روبنایی را از عمده ترین مشکلات برشمرد و تاکید کرد: به عنوان مثال 2 هزار و 250 واحد مسکن مهر در کشور نیازمند مدرسه هستند که با اظهارات وزارت آموزش و پرورش مبنی بر نبود اعتبار برای ساخت مواجهیم.
مهرآبادی به تلاش وزارت راه و شهرسازی جهت اتمام این طرح اشاره کرد و گفت: روند کار به طور جدی در استانها با برگزاری جلسات دوماهه پیگیری و دنبال می شود.
**تبدیل مسکن مهر در برخی نقاط کشور به آثار تاریخی
مهرآبادی گفت: به دلیل نبود خدمات زیربنایی در بسیاری از نقاط کشور مجموعه های مسکن مهر به آثار تاریخی تبدیل شده اند و برای هدرنرفتن زحمات انجام شده در این مجموعه ها نیازمند همکاری وزارتخانه و سازمان های مربوطه چون آموزش و پرورش، نیرو و برنامه و بودجه هستیم.
وی به همکاری وزارت راه و شهرسازی برای اجرای خدمات روبنایی و زیربنایی در این طرح به سایر مجموعه ها اشاره کرد و افزود: دولت تاکنون 2مصوبه با مشوق‌های مختلف از جمله حذف شرط پنج سال اقامت متقاضی، فروش به دانشگاه‌ها و پادگان و حذف شرط فرم (ج) را اعمال کرده است، تلاش می‌شود به زودی پرونده مسکن مهر به غیر از استان‌های دارای شهر جدید، واحدهای دارای پرونده در دادگاه‌ها و فاقد متقاضی، بسته شود.
همزمان با حضور قائم مقام وزیر راه وشهرسازی به استان مازندران یکهزار و 49 واحد مسکن در نقاط مختلف این استان به بهره برداری رسید.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده: محسن حسن نیا
3009/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.