دکتر قاسم جان بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : براساس این بسته درمانی ، بیشترین تلاش ارتقاء خدمات درمانی و دسترسی آسان به این خدمات برای بیماران نیازمند بویژه مبتلایان به بیماران خاص است.
وی ادامه داد : در شرایط فعلی این خدمات به صورت عادلانه در سطح کشور توزیع نمی شود و بهترین خدمات را کسانی استفاده می کنند که از لحاظ مالی و حتی نوع بیماری به این خدمات نیاز چندانی ندارند.
جان بابائی اظهار داشت : هم اکنون بیماران سرپایی ما از لحاظ بیمه ای و درمانی خدمات بهتری از بیماران نیازمند و صعب العلاج دریافت می کنند و این نقص بزرگی است که در دولت دوازدهم برای رفع آن باید چاره اندیشی شود.
معاون وزیر بهداشت گفت : در دولت یازدهم کمک های خوبی از لحاظ مالی و دارویی به بیماران خاص و صعب العلاج شد ، ولی این بیماران همچنان نیازمند خدمات بیشتری هستند.
** تعدد ویزیت ، مشکل نظام درمان
معاون وزیر بهداشت همچنین از تعدد ویزیت بیماران به عنوان بزرگ ترین مشکل در نظام درمانی کشور یاد کرد و گفت که میانگین ویزیت بیماران در ایران بیشتر از میانگین جهانی است.
وی راهکار معاونت درمان را برای کاهش تعدد ویزیت ایجاد کلینیک های درمانی با تجهیزات کامل مورد نیاز بیماران دانست و یکی از برنامه های معاونت درمان دولت دوازدهم را تحقق این موضوع اعلام کرد.
دکتر قاسم جان بابایی با معرفی کابینه دوازدهم به عنوان معاون درمان وزیر بهداشت انتخاب شد . وی پیش از این ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران را بر عهده داشت .
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.