نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، گفت : تعاونی ها نقش مهمی در توسعه و ارتقای اقتصاد کشور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،علی اصغر یوسف نژاد  امروزدر دوازهمین جشنواره تعاونی های برتر مازندران با تاکید بر توجه ویژه به بخش خصوصی و تعاونی ها اظهار داشت: با توجه به شمار فعالیت تعاونی ها در کشور این تعداد در مقایس های بین المللی قابل دفاع است.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی به 14 میلیون نفر در سراسر کشور از سوی تعاونی ها قابل تامل است، افزود: به جهت اهمیت این موضوع در مجلس شورای اسلامی با لحاظ کردن بند اصل 44 قانون اساسی براهمیت این موضوع افزون شده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی به عملکرد و دستاوردهای تعاونی ها در فضای پر فراز و نشیب اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: عملکرد تعاونی ها در توسعه جامعه که ازبه لحاظ تورم ، رکود و گردش مالی حائز اهمیت است .

وی با اعلام اینکه مازندران به لحاظ تشکیل تعاونی ها به نسبت کشور بالاتر است ، افزود: تورم و مشکل اقتصادی زمانی کاهش پیدا می کند که که تعاونی ها بطور مستمر به فعالیت خود ادامه دهند.

یوسف نژاد با برشمردن اهمیت تعاونی ها در ارتقای اقتصاد کشور گفت: در نگارش بودجه سالانه 97 که در آذر ماه سال جاری اتفاق می افتد یک کرسی به اتاق تعاونی اختصاص یافته است.

وی افزود: معتقدیم که در برنامه ششم توسعه باید نقش تعاونی‌ها جدی ‌تر و جایگاه اتاق‌ های تعاون نسبت به گذشته ارتقاء یابد تا در موضوع مطالبه ‌گری نقش پررنگ ‌تری ایفا کند؛ آنچه که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود قطعاً در صحن علنی هم رأی خواهد آورد.

یوسف نژاد با بیان اینکه در بسیاری از تصمیم گیری های مجلس اتاق تعاون به عنوان رکن مهم حضور دارد ادامه داد:  بنا شد در مجمع نمایندگان ، اتاق تعاون، اصناف و اتاق بازرگانی در جهت شکوفایی اقتصاد جامعه حضور داشته باشند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: با عنایت به اهمیت و جایگاه بخش تعاونی و اهتمام مثبت و سازنده نهاد قانونگذار به حمایت همه جانبه از توسعه این بخش مردمی، فراکسیون تعاون به عنوان یکی از فراگیرترین فراکسیون های مجلس شورای اسلامی با عضویت نمایندگان زیادی تشکیل گردید.

وی افزود: این فراکسیون با تصویب طرحها و لوایح در جهت حمایت از توسعه کمی و کیفی فعالیت های تعاونی ها و طرح سؤالات مرتبط با فعالیت تعاونی ها از وزرای دولت، ایجاد ارتباط نهادینه با مدیران عامل شرکت ها و اتحادیه های تعاونی از طریق دبیرخانه فراکسیون و اتاق تعاون مرکزی، نقش و سهم بسزایی در ارتقای جایگاه بخش تعاون در اقتصاد دارد.

یوسف نژاد گفت: تعاونی ها با جمع آوری سرمایه اندک مردم در جهت  ایجاد و ارتقای اقتصاد در جامعه شکل می گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.