رئیس اتاق تعاون ایران از اجرای طرح سرشماری تعاونی ها از ابتدای مهر ماه در سالجاری در سطح کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، بهمن عبداللهی  امروز در دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر مازندران با تبریک هفته تعاون به عنوان جهاد گران اقتصاد کشور اظهار داشت:تعاون در عدالت و توسعه جامعه نقش موثری دارد.

وی با بیان اینکه یکی از بنیادی ترین ارزش های جوامع بشری عدالت بوده است،افزود:موضوع عدالت یکی از محوری ترین موضوعات در دین اسلام است  که این امر در تعاون نیز به خوبی دیده می شود.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت:عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی مهمترین ابعاد مد نظر انسانها برای دستیابی به یک جامعه متعالی است.

وی رسیدن به اهداف اقتصادی و اجتماعی را از رویکردهای مهم تعاون دانست و افزود: تعاونگران علاوه بر توسعه اقتصادی ود توسعه اجتماعی نیز نقش اثر گذاری دارند.

عبداللهی گفت:تعاونی با ایجاد فرصت برابر برای اقشار مختلف جامعه فعالیت همه آحاد جامعه را در فعالیت های اجتماعی فراهم می کند.

وی از بین بردن تبیض در جامعه را ویژگی های تعاونی نام برد و افزود:تقسیم ثروت در تعاونیدها بصورت عادلانه انجام می شود.

عبداللهی جلوگیری از شکاف طبقاتی را از دیگر اهداف تشکیل تعاونی ها برشمرد و افزود: در تعاونی ها افراد بدون واسطه از دسترنج خود بهره مند می شوند.

وی به وجود 110 هزار تعاونی فعال با عضویت 14 میلیون نفر در کشور خبر داد و گفت:30 میلیون نفر از جمعیت کشوراز خدمات تعاونی ها بهره مند هستند.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در جهت بهبود کسب و کار و استفاده از ظرفیت های غیر دولتی در دولت یازدهم کارهای خوبی انجام گرفته است ادامه داد: به همین منظور دبیرخانه تعاون،اتاق بازرگانی و اصناف در اتاق تعاون شکل گرفته است.

وی از اجرای طرح سرشماری تعاونی ها از ابتدای مهر ماه در سالجاری در سطح کشور خبر داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.