مسابقات جهانی گراپلینک 26 مهر ماه امسال در کشور آذربایجان برگزار می شود .
امیرعباس انوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در قائمشهر افزود : هم اکنون ورزشکاران در اردو تیم ملی حاضر هستند و به صورت فشرده تمرینات خود را انجام می دهند.
اردو تیم ملی کشتی گراپلینگ از 18 شهریور در خانه کشتی آغاز شد و تا 28 این ماه ادامه دارد .
وی با اشاره به اینکه ورزشکاران بعد از یک استراحت کوتاه مدت نهم مهر ماه در آخرین اردوی خود حاضر می شوند ، گفت که تیم بیستم مهر ماه به مسابقات جهانی باکو اعزام خواهد شد.
مربی قائمشهری تیم ملی کشتی گراپلینگ با بیان اینکه کمتر از چهل روز تا مسابقات جهانی زمان باقی مانده است ، بیان کرد : در این مدت کوتاه بر روی بالا بردن توان جسمانی ورزشکاران تمرکز کرده ایم تا از لحاظ فنی در موقعیت خوبی قرار بگیرند.
انوری در خصوص حریفان اصلی تیم ملی در این مسابقات نیز گفت که نمایندگانی از کشورهای اروپا ، روسیه ، فرانسه ، اسپانیا ، اوکراین و قزاقستان با ورزشکاران ما به رقابت خواهند پرداخت .
وی افزود : البته ورزشکاران ما با دیدن فیلم و آنالیز بر روی حریفان خود شناخت کاملی پیدا کرده اند .
سرمربی تیم ملی کشتی گراپلینگ با بیان اینکه در تیم ملی ما قهرمانان جهان حضور دارند ، عنوان کرد : به نظرم انگیزه در ورزشکاران بالاست و می توانند در مسابقات آنچه را در توان دارند برای بهترین مدال ها به نمایش بگذارند.
انوری در قدردانی از حمایت های فدراسیون به این رشته ورزشی ، گفت که با وجود این که کشتی زیر شاخه های متفاوتی دارد اما فدراسیون به این رشته هم توجه ویژه ای دارد و به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران امسال سومین سالی است که در این مسابقات شرکت می کند.
امیر عباس انوری از قائمشهر امسال برای دومین سال متوالی به عنوان مربی تیم ملی هدایت ورزشکاران را در مسابقات جهانی برعهده دارد.
امسال از مازندران 6 نماینده برای حضور در مسابقات جهانی اعزام می شوند.
کشتی گراپلینگ رشته ای است که سال پیش به عنوان یک رشته رسمی در فدراسیون کشتی ایران به رسمیت شناخته شد.
این رشته ورزشی ، کشتی تسلیمی است که در زمان باستان بین اقوام مختلف رایج بود و در دهه های پیش نیز فدراسیون جهانی کشتی این رشته ترکیبی را احیا و احصا کرد.
گراپلینگ ترکیبی از کشتی آزاد ، فرنگی ،جودو و جوجیتسو است و تمامی فنون پرتابی ،مهارت های خاک از جمله فن تسلیمی و بی هوشی در آن کاربرد دارد.
تاکنون 15 دوره مسابقات جهانی برای این رشته برگزار شد ولی جمهوری اسلامی ایران امسال سومین سالی است که در این مسابقات شرکت می کند.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.