به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح شامگاه چهارشنبه در آئین پایانی دوازدهمین جشنواره فرهنگی - ورزشی فرزندان بهزیستی کشور با عنوان ' فرزندان مهر ' در مجتمع فرهنگی شهید عظیمی بابلسر ، افزود : دولت یازدهم با ارائه خدمات زیرساختی و زیربنایی به حاشیه نشینان این مشکل را مدیریت کرده است.
وی همچنین از مدیریت و کنترل آسیب های اجتماعی به عنوان دیگر دستاورد دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت : خوشبختانه در حال حاضر دو آسیب اجتماعی طلاق و اعتیاد در مازندران روند کاهشی به خود گرفته است که امیدواریم با ارائه برنامه ریزی های دقیق هر چه بیشتر این آمارها را کاهش دهیم.
بر اساس آمارهای رسمی ، در سال های 1381 تا 1391 نرخ رشد طلاق از یک و 2 دهم درصد به 2 و چهاردهم درصد در مازندران رسید ولی در دولت یازدهم با اجرای طرح های مختلف نه تنها رشد طلاق متوقف شد ، بلکه کاهش نیز یافت .
همچنین آمارهای منتشر شده در سال جاری هم نشان می دهد که که آمار طلاق در مازندران نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش یافت و نرخ طلاق هم در این مدت با یک دهم درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال پیش ، از 2.3 درصد به 2.2 درصد رسیده است.
استاندار مازندران با اشاره به مدیریت معضل اعتیاد در این استان ، اظهار داشت : هم اکنون 550 مرکز ترک اعتیاد در مازندران مشغول فعالیت است که در کاهش آمار اعتیاد و بهبود معتادان بسیار اثر بخش بوده اند.
وی افزود : اگر بخواهیم شور و نشاط را برای جوانان خود به ارمغان بیاوریم باید در عرصه ورزشی برای آنان برنامه ریزی داشته باشیم تا نه تنها این جوانان شادابی را تجربه کنند ، بلکه در ورزش قهرمانی هم بتوانیم همیشه افتخار آفرین باشیم.
فلاح گفت : خوشبختانه استان مازندران ورزشکاران بسیار ارزشمندی در عرصه قهرمانی و ملی تحویل جامعه داده است که فرزندان معلول و بهزیستی ما هم از این امر مستثنی نیستند.
وی افزود : برای جوانان استان مازندران افتخار است که این عزیزان در عرصه ملی همانند والیبال نشسته حضور دارند و با درخشش این قهرمانان پرچم ایران در مجامع بین المللی به اهتزار در می آید.
دوازدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان مهر با شرکت 930 نفر از فرزندان دختر و پسر زیر پوشش این سازمان از 31 استان کشور به مدت 10 روز در بابلسر برگزار شد.
در پایان رقابت های ورزشی این جشنواره که در هفت رشته ورزشی والیبال ، فوتسال ، شنا ، دو و میدانی ، آمادگی جسمانی ، تنیس روی میز و شطرنج در دو بخش دختران و پسران برگزار شد ، تیم بوشهر جام قهرمانی را به خانه برد و استان کرمان و تهران الف هم به ترتیب دوم و سوم شدند.
خبرنگار: فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.