به گزارش خبرنگار ایرنا ، دبیر این سمپوزیوم روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که 40 تن از اساتید بنام هنرهای مفهومی نظیر نقاشی ، موسیقی و عکاسی هم در این گردهمایی حضور می یابند تا سخنرانی و بحث و تبادل نظر کنند.
عبدالرضا احمدی افزود : هنرمندان شرکت کننده در مدت برگزاری این سمپوزیوم با حضور در جنگل های بولا و نیز در جوار شیرین رود ، رودخانه در معرض آلودگی زیست محیطی ، معضلات و مشکلات منطقه را با ابزار هنر به تصویر می کشند .
وی از نشست های تخصصی هنرمندان پیرامون مسائل زیست محیطی ، کارگاه شناخت طبیعت و چگونگی پاسداشت و نیز بازدید مردم از مراحل کار و فعالیت هنرمندان در طبیعت به عنوان دیگر برنامه های این دروهمی یاد کرد.
احمدی در خصوص علت انتخاب جنگل های بولا برای برگزاری این گردهمایی هنرمندان دوستدار محیط زیست ، گفت : جنگل های بولا بخشی از جنگل های تاریخی هیرکانی به شمار می روند که ایجاد حساسیت در مردم و مسئولان برای حفظ آن ضرورت دارد .
وی با اشاره به اینکه در 2 سال اخیر گردهمایی هنرمندان در جنگل بولا برگزار شد ، افزود : با توجه به حساسیت ایجاد شده در خصوص اهمیت حفظ این جنگل ها ، نماینده یونسکو در ایران مهمان ویژه جشنواره امسال خواهد بود .
او از هنر به عنوان ابزار موثر در بیان و انتقال مسائل و مشکلات محیط زیستی به جامعه نام برد و ادامه داد : در حال حاضر اکثر هنرها با خروج از گالری ها و کشانده شدن در سطح جامعه و خیابان ها توانسته نقش تاثیر گذار بیشتری را در آگاهی بخشی مسائل ایفا بکند .
سمپوزیوم یا دورهمی هنرمندان پیش از این علاوه بر جنگل بولا در سرخرود و سی سنگان مازندران و برج میلاد و چهار راه ولیعصر تهران برگزار شد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.