به گزارش خبرنگار ایرنا، میرسعید نیکزاد لاریجانی عصرپنجشنبه درنشست فعالان اقتصادی مازندران با خسروتاج معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت درمحل کارخانه کاله آمل گفت: همه موارد مورد نیاز برای سرمایه گذاری و ایجاد این پالایشگاه در شهرستان آمل فراهم شده و به دنبال این هستیم تا از بخشی از واردات کره وسایر فرآورده های لنبی از ماده اولیه شیر به کشور بی نیاز شویم.
وی با بیان اینکه روزانه بیش از 2هزار تن شیر از 16 استان کشور به کارخانه لبنی کاله حمل می شود، افزود: تنها واحد تولیدی لبنی درکشور هستیم که شیر را از دامداران براساس مقدار شیرو چربی خرید می کنیم و دامدارانی را که شیرتحویلی آنها حجم چربی بالاتری داشته باشد، تشویق می کنیم.
وی درعین حال از مدیران ارشد دولتی خواست که برای تسهیل درامر جذب تسهیلات ومنابع اعتباری با نرخ سود کمتر برای اجرای طرح زیربنایی وتحول ساز پالایشگاه شیر درکشور یاری کنند.
** مرحله پایانی ساخت کارخانه فرآورده های گوشتی کاله آمل درکربلا معلی
عضو اجرایی کارخانه لبنی کاله آمل همچنین به ساخت کارخانه تولید سوسیس وفرآوردهای گوشتی این کارخانه درکربلای معلی اشاره کردو گفت: چندی قبل تولید آزمایشی آن آغاز شده وبا تکمیل باقیمانده کارهای جزیی آن بزودی افتتاح خواهد شد.
نیکزاد لاریجانی، تولید روزانه این کارخانه مدرن درکربلای معلی را بیش از 300تن سوسیس وفرآورده های گوشتی اعلام کرد که همه مراحل ساخت آن با هزینه شرکت کاله امل انجام شده است.
** کاله در زمره 48 برند برتر مواد غذایی دنیا
وی دربخش دیگری با اشاره به اینکه این کارخانه با تولید بیش از 170 نوع فرآورده های لبنی اکنون در جمع 48 برند معتبر جهانی قرار گرفته است، گفت: استراتژی که مدیران این شرکت تدوین کردند، رسیدن به جمع 10 شرکت وبرند تولید لبنیات جهان است وبا فراهم شدن برخی اقدام های زیربنایی رسیدن به این مهم تا چند سال آینده دور از انتظار نخواهد بود.
نیکزاد آملی یادآورشد، که درچند سال گذشته بیش از 300 نفر از فارغ التحصیلان نخبه های دانشگاه های معتبر کشور در مقاطع ارشد ودکترا درواحد تحقیق وپژوهش شرکت کاله حضور دارند و در این مدت توانستیم با بازیابی وتنوع درکیفیت وتولید صادرات زیادی به کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی وآفریقایی داشته باشیم.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.