مهدی درخشان روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح ارتقا هتلینگ سه بیمارستان تامین اجتماعی مازندران درگفت گو با خبرنگار ایرنا در ساری موضوع بدهی بیمه گرها به وزارت بهداشت را یک امر به هم پیوسته تلقی کرد و افزود: در کنار بدهی های تامین اجتماعی به وزارت بهداشت، خود این سازمان نیز مطالبات معوقه زیادی از دولت به عنوان کارفرمای بیمه شدگان دارد.
درخشان بیان داشت: تنها پنج درصد منابع تامین اجتماعی از طریق سرمایه گذاری های آن و 95درصد منابع از طریق دریافت حق بیمه از سوی بیمه شدگان است که در بخش عمده آن دولت کارفرما است.
درخشان با اشاره به مطالبه 110هزارمیلیارد تومانی تامین اجتماعی از دولت،خاطرنشان کرد: با لایحه دولت و همت مجلس شورای اسلامی، برنامه ششم توسعه دولت را موظف کرد در طی پنج سال اجرای برنامه به تدریج تمام بدهی های خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند.
**آغاز عملیات طرح توسعه 17بیمارستان زیر50 تختخوابی تامین اجتماعی کشور
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور از آغاز عملیات طرح توسعه 17بیمارستان زیر 50 تختخوابی با هدف 2 برابر شدن تعداد تخت ها خبر داد و گفت: با خرید زمین های مجاور این بیمارستان ها ، بخش های کلینیکی و درمانگاهی از بیمارستان ها خارج و به تعداد تخت ها اضافه می شود.
وی بیان داشت: از 6 بیمارستانی که امسال طرح توسعه آن انجام می شود، 2 بیمارستان بابلسر و ساری استان مازندران است.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم سازمان تامین اجتماعی رسیدگی اساسی به بیمارستان ها است، اضافه کرد: هم اکنون 76بیمارستان تامین اجتماعی و 289 کلینیک تامین اجتماعی در سراسر کشور فعالیت می کنند و به بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان خدمات ارائه می دهند.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به نهضت نوسازی، بهسازی و ارتقای هتلینگ مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال های اخیر، اضافه کرد: از نظر آماری طی چهار سال گذشته کل مراکز افتتاح یا کلنگ زنی شده و همچنین تجهیزات بیمارستانی و درمانی اختصاص یافته در این سازمان معادل کل طرح هایی بوده که 10سال قبل از این اجرا شده اند.
درخشان همچنین نوسازی ناوگان آمبولانس این سازمان را از دیگر فعالیت های سال های اخیر اعلام کرد و ادامه داد: طی چهارسال اخیر 100دستگاه آمبولانس این سازمان نوسازی و یکصد دستگاه آمبولانس جدید نیز خریداری شد که چنین اتفاقی در حدود 2دهه گذشته بی سابقه بود است.
به گفته معاون سازمان تامین اجتماعی ، 42میلیون نفر ازجمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: محسن حسن نیا
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.