به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران - سید حسن مرادی در مراسم افتتاح پروژه های برق منطقه ای در رابطه با پست پروژه خط چهارمداره مرکز مازندران- قائم شهر یا همان پست شهدای حرم مرکز مازندران، آن را یکی از ۴ پست ۴۰۰ کیلوواتی احداث شده در مازندران برشمرد و اظهار کرد: سه پست موجود دیگر در نکا، بابل و کلاردشت بوده و این چهارمین پست و پرظرفیت‌ترین پستی است که در منطقه مازندران و گلستان به قدرت ۶۳۰ مگاولت آمپر وجود دارد.

وی گفت: خط چهارمداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت مرکز مازندران - قائمشهر از جمله پروژه های برق منطقه ای مازندران که مشخصات فنی آن شامل خط ۲۳۰ کیلوولت دومداره به طول ۱۵ کیلومتر، خط ۶۳ کیلوولت دوداره به طول ۱۵ کیلومتر است.
این پروژه از سوی شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با هدف رفع ضعف ولتاژ و تامین برق مستمر و مطمئن منطقه، تعدیل بارگذاری ایستگاه ها و خطوط مجاور، کاهش تلفات شبکه انتقال و فوق توزیع و افزایش قابلیت اطمینان و بهبود پایداری شبکه اجرا شد.
معاون رق منطقه ای مازندران با بیان اینکه خروجی پست ۴۰۰ کیلوواتی باید پست‌های ۲۳۰ کیلوولت وصل شود گفت: احداث خط مرکز به قائم شهر به طول ۱۵ کیلومتر و شامل برج های مشبک و تلسکوپی در این راستا انجام گرفته است.

مرادی با بیان اینکه در محدوده شهرها برای عبور از مناطق شهری باید از برج‌های مشبک که حریم زیادی اشغال می کنند استفاده کرد، افزود: در این پروژه از برج های تلسکوپی که برای اولین بار در سطح کشور ساخته شده است نیز استفاده کردیم و هزینه احداث این خط ۲۶ میلیارد تومان است.

وی در رابطه با دو مدار ۲۳۰ و دو مدار ۶۳ کیلوولت گفت: از دو مدار ۲۳۰ یکی به پست ۲۳۰ قائم شهر و دیگری به پست ۲۳۰ بابل فرستاده می‌شود و همزمان با این پروژه، یازده پروژه دیگر در نقاط دیگر مازندران افتتاح خواهد شد.

معاون برق منطقه ای مازندران گفت: تا پیش از این خطوط دو مداره و تک مداره انجام می‌شد اما این پروژه خطوط چهار مداره است، و در استان مازندران به واسطه محیط زیست شکننده و فاصله نزدیک کوه و دریا، این اجازه را نداریم که هر حریمی را اشغال کنیم، بنابراین حریم‌ها کمپکت شدند و به جای یک مدار، ۴ مدار را در همان حریم و با همان ابعاد بدون اینکه زمین بیشتری اشغال شود، عبور دادیم.


مرادی افزود: ۲۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی شرکت برق منطقه ای مازندران برای این پروژه که در مدت ۹ اجرا شد، هزینه شده است و در مجموع در هفته دولت 16 پروژه با اعتباری بالغ بر 891 میلیارد و 797 میلیون ریال16 پروژه برق منطقه ای مازندران و گلستان در بخش های انتقال و فوق توزیع در استان های مازندران و گلستان مورد بهره برداری قرار می گیرند.
حسین افضلی در ایین افتتاح بهره بردای از ۱۲ پروژه برق منطقه ای در استان اظهار داشت: احداث خط دو مدار ۲۳۰ کیلوولت و دو مدار ۶۳ کیلوولت، به طول ۱۵ کیلومتر با برج‌های مشبک و تلسکوپی با هزینه ۲۶ میلیارد تومان واحداث پست ۶۳.۲۰ کیلوولت نکا۲ به ظرفیت ۴۰ مگاولت آمپر و خط دو مداره ۶۳ کیلوولت تغذیه‌کننده آن به‌طول سه کیلومتر با هزینه ۱۵ میلیارد تومان از جمله طرح ها است.

وی افزود: احداث خط دو مداره کابلی ۶۳ کیلوولت آمل ۱ و آمل ۵ به طول ۲.۵ کیلومتر با هزینه ۶ میلیارد تومان، احداث یک دسنگاه بی ۲۳۰کیلوولت در پست ۴۰۰ کیلوولت مرکز مازندران با هزینه ۵ میلیارد تومان، احداث پست ۶۳.۲۰ کیلوولت کمپکت آمل ۵ به طرفیت ۳۰ مگاولت آمپر با هزینه ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، احداث ایستگاه ۶۳.۲۰ کیلوولت کمپکت چمستان با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر با هزینه ۲ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تومان و احداث ایستگاه ۶۳.۲۰ کیلوولت کمپکت دلند با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور ۲۰ مگاولت آمپر با هزینه ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون توما از جمله طرح ها است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان تصریح کرد: احداث ایستگاه ۶۳.۲۰ کیلوولت کمپکت بلوش در شهرستان نوشهر با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور ۲۰ مگاولت امپر با هرینه ۱ میلیارد و ۹۸۸ میلیون تومان، افزایش طرفیت پست ۶۳.۲۰ کیلوولت گرگان ۳ فاز اول با جایگزینی ترانس ۴۰ مگاولت آمپر بجای ترانس ۳۰ مگاولت آمپر به هزینه ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و جایگزینی هادی پرظرفیت خط دومداره ۶۳ کیلوولت ۴۰ شهید آمل، آمل ۳، داوود دشت به زول ۵/۵ کیلومتر با هزینه یک میلیارد ۱۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح ها به شمار می رود.


افضلی گفت : افزایش ظرفیت پست ۶۳.۲۳۰ کیلوولت دانیال فاز اول، به ظرفیت ۱۸۰ مگاولت آمپر با هزینه ۹ میلیارد تومان، افزایش ظرفیت فاز اول پست‌های ساری۱، ساری۳ و نوشهر با جایگزینی سه دستگاه ترانس ۴۰ مگاولت آمپر به جای سه دستگاه ۳۰ مگاولت آمپر با هزینه ۶ میلارد ۵۰۰ میلیون تومان و احداث خط دو مداره کابلی ۶۳ کیلوولت آمل ۱ و آمل ۴ به طول ۲.۴ کیلومتر با هزینه ۶ میلیارد تومان از دیگر طرح ها به شمار می رود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 729350
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.