به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم که با حضور شمار زیادی از مسئولان ،ورزش دوستان و خانواده این ورزشکار در میدان کشتی برگزار شد ، استقبال کنندگان با آویختن گل به گردن یزدانی شادی خود را ابراز کرده اند.
مردم با سردادن شعارهای ' یوزپلنگ شهر جویبار - خوش آمدی قهرمان ' و ' یزدانی باغیرت ' به استقبال این فخرآفرین رفتند .
این ورزشکار که از کشتی گیران آزادکار شایسته شهرستان جویبار است در مسابقات جهانی پاریس در دور نخست وزن ٨٦ کیلوگرم با نتیجه ١٢ بر ٢ عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را شکست داد.
یزدانی در دیدار بعدی با نتیجه ١٠ بر صفر پیتر یانولوف از مولداوی را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.
وی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر توانست الکساندر گوستیف آذربایجانی دارنده دو مدال نقره قهرمانی را اروپا شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی راه یابد.
دارنده مدال طلا المپیک ریو با شکست ولادیسلاو والیف روس با نتیجه 4 بر صفر به دیدار فینال وزن 86 کیلو راه یافت و بار دیگر هنر کشتی ایران را به رخ جهانیان کشاند.
کشتی گیر جوان مازندرانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به سطح مسابقات اشاره کرد و گفت : سطح مسابقات با توجه به وجود کشتی گیران جوان که اکثرا از قهرمانان المپیک ریو بوده اند در سطح بالایی برگزار شد ؛ اما من بدون در نظر گرفتن رقبای خود یکی پس از دیگری آنها را شکست دادم و مدال طلا را از آن خود کرده ام.
یزدانی افزود که بعد از این مسابقات یک ماه استراحت خواهم کرد و بعد از آن زیر نظر کادر فنی تمرینات خود را آغاز خواهم کرد تا بار دیگر برای کشورم افتخار آفرینی کنم .
یزدانی در پاسخ به این سئوال که چه مسابقاتی را در آینده نزدیک پیش رو دارد ، بیان کرد : فعلا مسابقه ای در برنامه ما عنوان نشده است و منتظر عنوان مسابقه کشتی از سوی فدراسیون هستم.
حسن یزدانی ملی پوش آزاد کشتی ایران با قهرمانی در مسابقات جهانی پاریس نخستین نشان طلای جهان را به ویترین افتخارات خود اضافه کرد.
وی پیش از این در مسابقات المپیک 2016 که در ریو برگزار شد موفق شد تا مدال طلای این دوره از مسابقات را از آن خود کند.
جویبار سال 92 هم از سوی فدراسیون کشتی جهان به عنوان پایتخت کشتی ایران معرفی شد.
مهدی حاجی زاده ، حسن یزدانی ، رضا یزدانی و کمیل قاسمی از جمله کشتی گیران مدال آور از شهرستان جویبار هستند.
مسابقات جهانی کشتی آزاد در فرانسه شامگاه جمعه برگزار شد.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.