محمود ذوالفقاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در حوزه مدیریت ساخت و توسعه راه ها احداث و آسفالت 275 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه ها با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 450 میلیارد ریال از دستاورد های دولت در این بخش بوده است.
وی طول بزرگراه های استان مازندران را 789 کیلومتر عنوان کرد و افزود: بالغ بر 30 درصد بزرگراههای این استان در 4 سال گذشته احداث شده است.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: در بخش راه هایی روستایی نیز 1500 کیلومتر راه آسفالته روستایی با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال احداث شد.
ذوالفقاری طول کل راه های روستایی استان مازندران را 7 هزار و 800 کیلومتر اعلام و تاکید کرد: از این مقدار 4 هزار و 600 کیلومتر یعنی حدود 54 درصد راه های روستایی آسفالت است که 30 درصد از آن در 4 سال اخیر صورت گرفته است.
وی همچنین به ساخت 33 هزار و 600 واحد مسکن مهر در طول دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: برای احداث این واحدها 16هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی همچنین انعقاد 342 قراداد در حوزه راه سازی، اتمام بیمارستان های چالوس و آمل، پیشرفت 50 درصدی بیمارستان های تنکابن، قائمشهر، بهشهر و ساری و احداث 3 باب ساختمان فرمانداری، 2 بخشداری، 3 محیط بانی، یک مرکز انتقال خون، یک کتابخانه و ساختمان دامپزشکی استان را از اقدامات انجام شده راه و شهرسازی در حوزه ساختمان سازی برشمرد.
**افتتاح 120 پروژه همزمان با هفته دولت با اعتباری بالغ بر 1330 میلیارد ریال
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: 113 پروژه راه روستایی با اعتباری بالغ بر 430 میلیارد ریال، 4 پروژه در زمینه ساخت و توسعه راهها، 3 دستگاه زیر گذر با هزینه ای بالغ بر 136میلیارد ریال، 2 پروژه در حوزه مدیریت فنی و اجرایی با صرف اعتباری معادل 88 میلیارد ریال و بهره برداری از 1131 واحد مسکن مهر با هزینه ای بالغ بر 680 میلیارد ریال از برنامه های این اداره همزمان با هفته دولت است.
ذوالفقاری به پروژه های افتتاحی در بخش ساخت و توسعه راهها اشاره کرد و افزود: تعریض و بهسازی محور نور- چمستان -آمل بطول 5 کیلومتر، تعریض و بهسازی محور نکاء- نیروگاه بطول 3 کیلومتر، تعریض محور جویبار- کیاکلا بطول 4 کیلومتر و زیرگذرهای (میرودپشت –هتکه پشت– نجارکلا) کنارگذر جنوبی بابل تنها بخشی از پروژه های افتتاحی این اداره کل در بخش راهسازی است.
وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه فنی و اجرایی، خاطرنشان کرد: تکمیل ساختمان فرمانداری ساری با اعتباری بیش از 67 میلیارد ریال و ساختمان دامپزشکی استان با اعتبار 31 میلیارد ریال از جمله پروژه هایی است که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده: محسن حسن نیا
/1899/3009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.