مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران در مراسم رونمایی از این اپلیکیشن با توضیح اینکه از طریق این اپلیکیشن به محض ارسال درخواست از طرف فرد حادثه دیده و یا فرد گزارش دهنده حادثه ، مرکز امداد هلال احمر در کمتر از یک ثانیه مختصات دقیق فرد حادثه دیده را دریافت می کند، گفت: نیروهای امدادی نیز در کمترین دقایق به محل حادثه اعزام می شوند.
مجتبی اکبری با اشاره به اینکه مقوله پیشگیری و امداد و نجات در جامعه امروز از سخت افزاری به نرم افزاری رسیده است، اظهار داشت: شناسایی محل دقیق حادثه ، حضور به موقع ماموران امداد و نجات سبب جلوگیری از خسارت های انسانی و طبیعی می شود.
وی اظهار داشت: تطبیق خدمات خطر پذیری و بحران های استان با فناوری های پیشرفته با هدف پیشگیری و نجات به موقع یک امر ضروری و از رویکرد های جدی جمعیت است.
وی ادامه داد: امروز افراد آموزش دیده و ماهر در امداد و نجات در بسیاری از مناطق روستایی و شهری مازندران عضو افتخاری جمعیت استان هستند که می توانیم از طریق این اپلیکیشن ها افراد را اعزام کنیم.
وی گفت: اپلیکیشن موبایلی نجات ( sos) هلال احمر مازندران از طریق سایت جمعیت www.m-rcs.irقابل دسترسی و نصب رایگان انجام می شود.
وی گفت :مقوله حوادث غرق شدگی در سواحل 338کیلومتری دریای خزر و گم شدگی در جنگل و کوهستان از حوادث بسیار مهمی است که علاوه بر پیشگیری ، باید عملیات نجات آن به موقع انجام شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت همزمان با راه اندازی این اپلیکیشن سه نفر از نیروها به صورت شبانه روزی از طریق یک تلویزیون 60 اینچ این سامانه را در مرکز ساختمان جمعیت هلال احمر رصد می کنند و به محض درخواست کمک و مشاهده حادثه ، با اعزام نیرو عملیات نجات در اسرع وقت انجام می شود.
اکبری با بیان اینکه در این اپلیکیشن نقطه یابی فرد حادثه دیده صورت می گیرد، گفت: قبله نما، نقشه یاب و روئیت تصویر محل حادثه از دیگر امکانات و ظرفیت این اپلیکیشن است.
از 43 حادثه طبیعی در جهان حدود 30 مورد در ایران رخ می دهد و مازندران یکی از استان هایی است که سابقه وقوع بیشترین نوع حوادث طبیعی را دارد.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: محسن حسن نیا
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.