به گزارش خبرنگار ایرنا ، مازندرانی ها و بخصوص شهروندان جویبار جمعه شب از چندین ساعت قبل از دیدار فینال حسن یزدانی ، در منزل پدری وی در جویبار ، میادین شهر و پارک المپیک جویبار حضور یافتند و مسابقه را دستجمعی تماشا کردند.
دوستداران کشتی و هواداران یزدانی پس از کسب پیروزی توسط وی به وجد آمده و شادی و پایکوبی کردند .
نحوه کشتی گرفتن و ضربه فنی کردن حریف توسط یزدانی مانند بمب در فضای مجازی و حقیقی مازندران و بویژه شهر جویبار منفجر شد و به موضوع اصلی بحث میان ورزش دوستان تبدیل شده است .
حسن یزدانی ملی پوش کشتی آزاد ایران با قهرمانی در مسابقات جهانی پاریس ، نخستین نشان طلای جهان را به ویترین افتخارات خود اضافه کرد.
یزدانی دارنده مدال طلای وزن 74 کیلوگرم المپیک ریو ، نقره پیکارهای جهانی و طلای جوانان جهان، حوالی نیمه شب جمعه به وقت ایران در دیدار نهایی وزن 86کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان با شکست حریف نشان باارزش طلا را کسب کرد و با پرچم مقدس ایران به همراه مربی خود دور افتخار زد.
وی در مصاف حریفش ' بوریس ماکویف اسلواکی ' را در کمتر از 2 دقیقه با نتیجه 10 بر صفر ضربه فنی کرد و مقتدرانه در این وزن در آوردگاه جهانی طلایی شد.
سرود جمهوری اسلامی نیز توسط این پهلوان غیرتمند مازندرانی در سالن ورزشی 20 هزار نفری شهر پاریس طنین انداز شد.
یزدانی در این مسابقات پس از استراحت در دور نخست در دور بعد 'عظمت دولت بیکوف' از قزاقستان را 12 بر 2 شکست داد و در دومین مبارزه نیز' پیتر یانولوف' از مولداوی را 10 بر صفر از پیش رو برداشت.
یزدانی در دور بعد برنده 'الکساندر گوستیف' دارنده نقره و برنز جهان از جمهوری آذربایجان را 10 بر صفر شکست داد.
این آزادکار مازندرانی در مرحله نیمه نهایی مقابل 'ولادیسلاو والیف' قرار گرفت و این حریف روسی در حالی با حرکت غیر ورزشی در دقیقه 4 با ضربه سر، به صورت یزدانی کوبید تا دقایقی استراحت کند که این نقشه نیز کارساز نبود و در نهایت با نتیجه 4 بر صفر مقابل یزدانی زانو زد تا آزادکار کشورمان به عنوان نخستین فینالیست کشتی ایران در رقابت های قهرمانی جهان در پاریس معرفی شود و با شکست مقتدرانه 'ماکائوف' از اسلواکی نشان زرین طلا را بر گردن آویزد.
روز جمعه همچنین در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری دیگر کشتی گیر ملی پوش مازندرانی نیز در جدول شانس مجدد با شکست 6 بر 6 مقابل یاتسنکو از اوکراین از دور رقابت ها حذف شد.
پیش از این نیز ' بهنام احسان پور ' آزادکار مازندرانی وزن 61 کیلوگرم از دور رقابت ها حذف شد.
رقابت های چهار وزن دوم کشتی آزاد فردا (شنبه) برگزار خواهد شد.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.