به گزارش خبرنگار ایرنا ، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم گفت : یکی از معیارهای ارزشی سرلشکر خلبان مهدوی این بود که در عرصه شهادت پیش قدم و پیش کسوت بود.
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی افزود : شهید مهدوی زمانی شجاعانه برای انجام ماموریت خطیر و خطرناک در سایه ایمان پا به عرصه جهاد گذاشت بود که خیلی از دل ها برای جهاد می لرزید ، اما بعد از گذر زمان فداکاری هاعمومیت و گسترش پیدا کرد .
امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه ایمان ارزش است و پیش قدمی در ایمان ارزش مضاعف محسوب می شود ، بیان کرد : همچنین جهاد در راه خدا ارزش است و پیش قدمی در عرصه جهاد شخصیت برتری را برای انسان رقم می زند.
معلمی با اشاره به اینکه شهدا کسانی بودند که در عرصه ایمان پیش قدم بوده اند ، گفت : شهدا در عرصه ایمان با فداکاری در راستای اهداف دین خدا قدم نهاده اند که این افراد امروزه از مقام برتری برخوردار هستند.
وی افزود : همچنین شهدا کسانی بوده اند که در مسیر انجام امر الهی برای دفاع از میهن اسلامی با سختی ها و مشکلاتی مواجه شدند تا ذره ای از خاک ایران به دست دشمن نیفتد و در نهایت به مقام رفیع شهادت نائل می شوند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت : اگر ما در عرصه دفاع و عرصه فی سبیل الله تحمل شهادت داریم همه این ها به خاطر وجود خانواده های شهیدان است .
معلمی افزود : بی شک تداوم برگزاری اینگونه یادواره ها سهم و نفش بی بدیلی در شناساندن هر چه بیشتر شهدا خواهد داشت .
سرلشکر خلبان شهید جعفر مهدوی ملک کلایی اولین شهید هوانیروز بود که 26 مرداد 58 در عملیاتی علیه گروهک ضد انقلاب کومله در منطقه پاوه از ناحیه گلو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و شهید شد .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.