به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران، مدیرعامل شرکت ضمن اشاره به اینکه با افزایش دمای هوا در فصل تابستان، میزان مصرف آب مشترکین نیز افزایش می یابد، گفت: با توجه به کمبود آب در کشور، ضروری است مشترکین در مصرف آب صرفه جویی نمایند.
مهندس ذاکری ادامه داد: در گذشته های نه چندان دور استان مازندران از میزان بارندگی درخور توجهی برخوردار بوده که منجر به فراوانی آب در رودخانه ها و سفره های آب زیرزمینی شده است ولی در سالهای اخیر میزان بارش در این استان به حداقل رسیده و کاهش آب سفره های زیرزمینی و رودخانه ها را در پی داشته است که این امر ضرورت مدیریت مصرف را اجتناب ناپذیر می نماید.
وی، با بیان اینکه سعی می کنیم با اجرای طرحهای کارشناسی شده از جمله استفاده از آبهای سطحی به منابع آب پایدار دسترسی یابیم، افزود: صرفه جویی مشترکین نیز در این زمینه می تواند موثر باشد.
مدیرعامل آبفاشهری مازندران ضمن تاکید بر اینکه کمبود آب مسئله ای است که بیشتر استانهای کشور به آن دچار هستند ، افزود: برای برون رفت از این کمبود مشترکین باید حداقل 20 درصد در مصارف روزانه خود صرفه جویی نمایند.
مهندس ذاکری در بخش دیگری از سخنانش از امضای تفاهم نامه همکاری آبفاشهری مازندران و سازمان مردم نهاد استان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در 7 ماده و با هدف تغییر الگوی مصرف منعقد شد.
وی، آموزش و ترویج مصرف بهینه آب به جمعیت هدف، برگزاری کارگاه های آموزشی و توسعه ضرورت حفظ محیط زیست با اجرای طرحهای فاضلاب را از جمله مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 719789
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.