به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران، ربیع فلاح جلودار در مراسم اختتامیه این جشنواره با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران و آغاز فعالیت دولت دوازدهم تصریح کرد: خدا را شاکریم که در اولین روز فعالیت دولت دوازدهم اولین برنامه و فعالیت استان به نام امام رضا(ع) متبرک شده است.

استاندار مازندران عزّت و کرامت دو جهان را در سایه ولایت و محبت به اهل بیت دانست و افزود: شیفتگان و ارداتمندان هر امامی دو وظیفه مهم دارند یکی محبت و دیگری معرفت که اولین وظیفه ما محبت است و اظهار دوستی نسبت به اولیای الهی و انبیا و امامان علیهم السلام و وظیفه دوم معرفت است که در حوزه معرفت و شناخت ائمه، کتابخوانی می تواند سهم مهمی داشته باشد .
استاندار مازندران فرهنگ رضوی و حسینی را فرهنگی حیاتبخش و نجات بخش خواندو ادامه داد: دهه کرامت بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه است که این اتفاق مهم با جشنواره کتابخوانی رضوی میسر شد.
مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: امام رضا علیه السلام فخر همه ما ایرانیان است وهمواره ضامن استقلال کشورمان بوده و هست به همین دلیل جوانان و نوجوانان عزیز ما باید با زندگی و سیره آن امام همام بیشتر آشنا شوند .
وی ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی در ترویج فرهنگ رضوی و گسترش مطالعه کتاب و آشنایی با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به ویژه زندگی و سیره نورانی حضرت امام رضا(ع) نقش مهمی دارد .
استاندار مازندران ترویج فرهنگ کتابخوانی و اشاعه فرهنگ رضوی را از طریق کتاب و کتابخوانی یک ضرورت خواند و گفت: همه باید تلاش کنند تا زمینه ترویج کتابخوانی در جامعه فراهم شود.
وی افرود : برای مقابله با آسیب های اجتماعی و انتخاب سبک زندگی اسلامی به ترویج ابعاد زندگی و سیره ائمه نیازمندیم و باید فضا را به گونه ای مهیا کرد تا همه هنرمندان در حوزه ترویج فرهنگ رضوی به تولید محتوا بپردازند .
استاندار مازندران در پایان با اشاره به دوبرابر شدن تعداد شرکت کنندگان جشنواره رضوی در دوره هفتم گفت: افزایش 2 برابری افراد شرکت کننده در این دوره از مسابقات و حضور بیش از 50 هزار نفر در این دوره از مسابقات بیانگر عشق و ارادت مردم به فرهنگ رضوی و نشاندهنده جهش کتابخوانی در استان و شایسته تقدیر است.
در این مراسم با اهداء لوح تقدیر و تندیس از برگزیدگان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان در بخش های مختلف با اهداء تندیس و هدایایی تجلیل شد.

آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این مراسم با سرافرازانه خواندن اقدام مهم فرهنگی که در جشنواره کتابخوانی رضوی در مازندران صورت گرفت، اظهار داشت: شاید دور از تصور بود که در یک رقابت کتابخوانی در مازندران، بیش از 50 هزار نفر مشارکت کنند که مردم اهل کتاب استان، علاقه خود به مطالعه و کسب دانش و معرفت را به اثبات رساندند.
وی با بیان اینکه 30 هزار و 259 نفر در بخش مکتوب و 19 هزار و 787 نفر در بخش آنلاین جشنواره کتابخوانی رضوی در مازندران شرکت کردند، گفت: امیدواریم با تلاش بیشتر و برنامه ریزی دقیق تر این موج گسترده کتابخوانی را حفظ نموده و شاهد فراگیری بیشتر آن در جامعه باشیم.
ولی پور با بیان اینکه باید بهانه را برای دوری از کتاب گرفت و برای کتابخوانی فرصت سازی کرد، اذعان داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از مهمترین اتفاقاتی است که در این حوزه طی سالیان گذشته رقم خورده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان دقت نظر و اهتمام کتابداران در کتابخانه ها برای تبدیل این فرصت به یک سرمایه فرهنگی را ستودنی دانست و بیان داشت: در طول مدت برگزاری جشنواره، شوق زیارت و نزدیکی به امام رضا(ع) در چشمان خادمان فرهنگی امام که بدون چشمداشت، برای امام کار می کردند، دیدنی و تماشایی بود.
وی انتخاب برترین ها را نافی زحمات دیگر همکاران ندانست و گفت: بعضی ها به لحاظ آمار و بعضی ها از نظر میزان تلاششان بر اساس ظرفیت مورد تقدیر قرار می گیرند تا گستره تشویق ها بیشتر شود.
ولی پور با اشاره به رشد دو برابری مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی نسبت به سال گذشته، دانایی را مهمترین گزینه ی روی میز ایران سربلند دانست و این رشد را نوید بخش فردای دانایی محور عنوان کرد.

48

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717020
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.