رئیس کانون بازنشستگان استان مازندران گفت::یکی از مهمترین مشکلاتی که بازنشستگان کارگری کشور با آن مواجه هستند این است که حقوق آنها همسان سازی نشده است.

نشست مشترکی با حضور  رئیس کانون بازنشستگان استان مازندران و رئیس اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بابل با علی نجفی،نماینده مردم شهرستان بابل به منظور بررسی مشکلات کارگران و بازنشستگان شهرستان برگزار شد . نصرالله دریابیگی ، رئیس کانون بازنشستگان استان مازندران در این نشست با  اشاره به مشکلات معیشتی این قشر در جامعه ، ناعادلانه بودن دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی(مستمری بگیران ) با کارمندان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را یکی از مشکلات اساسی عنوان کرد و افزود :در دولت یازدهم تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفت و انتظار داریم با انتخاب مجدد دکتر ربیعی در دولت دوازدهم به نتایج اثربخشی برسیم .

وی خواستار یکسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری شد و گفت:یکی از مهمترین مشکلاتی که بازنشستگان کارگری کشور با آن مواجه هستند این است که حقوق آنها همسان سازی نشده است.

دبیراجرایی خانه کارگر استان مازندران از پایین بودن دستمزد بازنشستگان انتقاد کرد و ادامه داد: در سن بازنشستگی هزینه های زندگی فرد نه تنها کم نمی شود بلکه افزایش هم می یابد و این میزان دستمزد کفاف زندگی آنها را نمی دهد.

وی خاطر نشان کرد: بحث معیشت متأسفانه هنوز مهم‌ترین دغدغه کارگران است بااینکه حقوق‌بگیران و خصوصاً حداقل بگیران باید موردتوجه همگان باشد.

دریابیگی در پایان بازنشستگان را عصاره کار و تلاش یک کشور خواند و بر لزوم تکریم آنها و تسهیل شرایط زندگی شان تاکید کرد.

در ادامه علی نجفی، نماینده مردم شهرستان  بابل تقدیر از عملکرد نماینده کارگران و بازنسشتگان جهت رفع مشکلات اشتغال و کارآفرینی گفت: مشکلات کارگران همواره یکی از معضلات هر جامعه ای محسوب می شود که توجه نکردن به این مشکلات، موجب شده تا این قشر به عنوان به حرکت در آورندگان چرخ اقتصاد جامعه با فهرست بلند بالایی از مشکلات روبرو شوند.

نجفی  افزود:جامعه‌ی کارگری ما با مشکلات عدیده ای همچون پایین بودن قدرت خرید به دلیل دستمزد پایین، رکود و تعطیلی کارخانه‌ها، احتمال بیکاری، پرداخت نشدن مناسب و به موقع دستمزد، تعدیل نیرو و نبود پوشش بیمه‌ای مواجه است که هریک از مسئولان و متولیان امر باید در کاستن از بار مشکلات این قشر اقدام عاجل کنند.

وی با اشاره به تورمی که در جامعه وجود دارد، افزود: با وجود مشکلاتی که در جامعه وجود دارد با این حقوق بازنشستگی کارگران تامین اجتماعی دچار مشکل می‌شوند و مسئولان به این امر توجه جدی داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان بابل  در ادامه به انتقاد به آمارهای ضدنقیض در حوزه اشتغال و بیکاری در جامعه گفت :به منظور جلوگیری از آمارهای ناصحیح باید تشکلی واحد این مسئولیت را بر عهده بگیرد تا از پراکندگی آمار اشتغال و بیکاری و ... جلوگیری شود . نجفی ادامه داد:در این صورت ادارات مربوطه بهتر می توانند معضلات بیکاری در استان  را بررسی و در جهت رفع آن گام بردارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.