دمای هوای مازندران از هفته پیش رو به افزایش گذاشت و اواخر هفته در بعضی مناطق از مرز 40 درجه سانتی گراد فراتر رفت .
روند افزایشی دمای هوا این هفته هم ادامه یافت به گونه ای که سبب شد استانداری مازندران برای کاهش میزان مصرف برق ساعات کار ادارات را برای امروز یکشنبه تا سه شنبه به 6 و 30 تا 13 و 30 تغییر دهد.
بر اساس اعلام هواشناسی مازندران دمای هوای امروز در مناطق مرکزی و شرق مازندران به حدود 37 و در غرب به 33 درجه سانتی گراد خواهد رسید .
گرمای هوا در مازندران به علت رطوبت بالا دستکم پنج درجه بیشتر از دمای واقعی احساس می شود .
رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران در باره تغییرات جوی استان برای روزهای آینده به خبرنگار ایرنا گفت : امروز برای مازندران تداوم هوا گرم پیش بین می شود ولی از فردا دوشنبه با ورود سامانه ناپایدار جوی از سمت غرب و شمال غرب به خصوص در ساعات بعد از ظهر و شب ، افزایش ابر در دامنه ها و ارتفاعات استان را شاهد خواهیم بود.
اصغر بسطامی افزود : این ناپایداری تا روز چهارشنبه در استان باقی خواهد ماند و دراین مدت کاهش سه تا 6 درجه ای دمای هوا به همراه رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود .
وی گفت که این سامانه ناپایدار شامگاه چهارشنبه و صبح پنجشنبه از استان خارج می شود و شهروندان و مسافران از روز جمعه شاهد افزایش دما خواهند بود .
** نا مناسب بودن دریا برای شنا
هواشناسی مازندران همچنین در اطلاعیه ای با تحلیل وضعیت دریای خزر ، اعلام کرد که از صبح دوشنبه تا روز چهارشنبه دریای خزر در ساحل مواج و همراه با وزش شدید باد پیش بینی می شود و برای شنا نا مناتسب خواهد بود .
بر اساس این اطلاعیه ، سرعت باد در این مدت در دریا حداکثر تا 55 کیلومتر و در ساحل حداکثر تا 45 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که سبب می شود ارتفاع امواج در دریا 2 متر و در ساحل حدود یک و نیم متر برسد و شرایط را برای شنا خطرناک کند .
خبرنگار : رضاغلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.