به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد میرزابیگی روز یکشنبه در نشست نمایندگان تشکل های پرستاری منطقه یک کشور در ساری افزود : در شرایط فعلی با توجه به نیاز وزارت بهداشت و سایر مراکز بهداشتی و درمانی خصوصی ، پرستار بیکار جویای کار نداریم.
وی گفت که هم اکنون 25 هزار تخت بیمارستانی در کشور در دست ساخت است که متناسب با استاندارد جهانی حداقل برای تامین پرستار مورد نیاز این تعداد تخت ، به 63 هزار پرستار جدید نیاز داریم.
میرزابیگی آمار پرستاران فعال در بیمارستان های کشور را افزون بر 70 هزار نفر اعلام کرد و افزود که به ازای هر تخت 1.7 پرستار در بیمارستان ها خدمات رسانی می کنند.
وی اظهارداشت : کمبود پرستار در بیمارستان ها باعث شده تا هر یک از این قشر زحمت کش در مراکز درمانی کار 2 تا 3 پرستار را انجام دهند.
معاون وزیر بهداشت کم تعداد بودن پرستار نسبت به تخت های بیمارستانی را باعث کاهش کیفیت خدمات دهی به بیماران دانست و افزود : وزارت بهداشت و درمان به دنبال جذب پرستار در شیوه های متداول خدمتی است.
وی از وجود 190 دانشکده پرستاری فعال در کشور خبر داد و گفت که افزون بر 60 هزار پرستار در این مراکز علمی و دانشگاهی در حال تحصیل هستند.
** فعالیت یکهزار و 200 مرکز خدمات پرستاری در کشور
معاون وزیر بهداشت اجرای طرح پرستار در منزل را یکی از راهکارهای وزارت بهداشت و درمان برای کاهش آمار بستری بیماران غیرضروری در بیمارستان و ارتقاء ایمنی آنان معرفی کرد و گفت که هم اکنون یک هزار و 200 مرکز خدمات پرستاری در قالب بخش خصوصی در کشور فعال هستند.
وی افزود : ما برای خدمات رسانی بیشتر به بیماران در منزل حداقل نیاز به 600 مرکز خدمات پرستاری یا نقاهتگاههای قدیمی داریم.
او ادامه داد : فعالیت مراکز خدمات پرستاری با تدوین اساسنامه ، تعیین تعرفه و چگونگی نظارت در حال گسترش است.
معاون خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در این نشست گفت که این استان برای ارتقاء سطح خدمات دهی به بیماران در فضای موجود بیمارستانی به یکهزار پرستار جدید نیاز دارد.
دکتر علیرضا مردانشاهی تعداد پرستاران موجود در بیمارستان های این استان را با حدود چهار هزار تخت حدود 670 نفر اعلام کرد.
وی تعداد مراکز خدمات پرستاری در مازندران را 21 مرکز اعلام کرده است.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.