به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه در مصلای ساری اظهار کرد: در آستانه 2 سالگی قراداد نافرجام برجام قرارداریم عهدی که به رغم ائتلاف همه طرفین و قبول و انجام بی چون و چرای عهد توسط ایران، طرف مقابل بدعهدی کرد.
وی افزود: بدعهدی های امریکا امری همیشگی بوده و قرارداد را معاندانه همچنان برای خود بی فایده می داند و به دنبال بازنگری به این بهانه است که بعد از امضای برجام نباید موشک های پیشرفته ایران توسعه پیدا کند و حزب الله نیز باید خط بخورد.
امام جمعه موقت ساری خواسته های امریکا را نامشروع خواند و تاکیدکرد: شما به فرمان رهبری فقط بخاطر مسایل هسته ای سر میز مذاکره نشسته اید و تعیین و تکلیف از سوی شما برای ما بی معنی است.
حجت الاسلام قاسمی گفت: تمام جزع و فزع امریکا بخاطر شکست دولت های خودخوانده اش تکفیری ها و داعش در منطقه به برکت نیروهای حزب اللهی و فرزندان شیعی عراق و سوریه و ایران اسلامی است.
خطیب جمعه ساری افزود: امریکا به دنبال فروش هسته های نظامی خود در منطقه است و دولت های نامرد صفت عربی در برابرش خضوع و خشوع دارند و این سر تسلیم باعث هبه اموال مسلمانان از سوی رئیس جمهور امریکا به کفار و مشرکان شده است.
حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: موضوع برجام برای همه طیف های سیاسی در کشور حل شده و دولتمردان هم اذعان دارند که روح و جسم برجام توسط امریکا نقض شد.
وی گفت: امریکا به دنبال تحریم سپاه غیرتمند ایران است اما ما باید برای دفاع از خود تجهیزات نظامی داشته باشیم، اگر ما مردمانی توسری خور و سازشکار بودیم انقلاب نمی کردیم و این همه شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی نمی شد، اگر در برابر دشمنان سر تعظیم فرود آوریم در مقابل شهدا پاسخگو نخواهیم بود.
امام‌ جمعه موقت ساری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به پنجم مرداد آغاز هفته حج گفت: با درایت دولت و مدیران حج ، امسال حج تمتع برگزار می شود و این در حالی است که برخی در کشور بدون مطالعه تبلیغات منفی در این زمینه دارند ،در حالیکه دولتمردان نظام جمهوری اسلامی و مدیران حج برنامه ریزی کرده و سعودی ها نیز تعهد داده اند.
وی افزود: حج فریضه واجبی است و مستطیعان باید آن را انجام دهند پس تبلیغات منفی و خالی کردن دل حجاج صحیح نیست چراکه در زمان های گذشته نیز سفر حج با تمام خطرات راهزنان و مشقات دیگر انجام می شد و در مورد زیارت عتبات نیز با تمام مشکلات سفارس ائمه است و انجام می شود.
خطیب جمعه ساری هچمنین معرفی بیت المقدس توسط صهیونیست ها به عنوان قدس دوم را محکوم کرد و گفت: نقشه های شوم آنان توسط مسلمانان نقش بر آب خواهد شد.
حجت الاسلام قاسمی همچنین با اشاره به 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور افزود: بیش از 40 تریبون نماز جمعه در مازندران و 900 تریبون در کشور داریم که برکت انقلاب است و تمام نقشه هایی که دشمنان در طول هفته طراحی می کنند در نماز جمعه توسط خطبا نقش بر آب می شود.
خبرنگار: فاطمه رحمتی** سید رضا هاشمی
3009/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.