امام جمعه قائمشهر در این مراسم گفت که صالحی مازندرانی از مفاخر بزرگ وارزشمند حوزه معرفتی و دینی است که در محضر اساتید بزرگی پرورش یافته است .
حجت الاسلام علی معلمی افزود : صالحی مازندرانی از پرورش یافتگان محضر اساتید بزرگی است که خود با پیمودن درجات معارف به همان جایگاههای بالای اساتید رسید .
امام جمعه قائمشهر با اشاره به برخی ضعف و کاستی ها در برخورد با تخلفات و مشکلات در جامعه گفت : دستگاه قضائیه با ورود محکم و بموقع می بایست در مقابل این موارد وارد عمل شود .
وی ادامه داد : در حالی برخورد قاطع و جدی با برخی تخلفات در جامعه صورت می گیرد که این نوع برخورد با دانه درشت ها انجام نمی شود .
وی ادامه داد : 28 سال قبل با مجوز جهادسازندگی ساخت مرغداری صورت گرفت اما با اتکای استناد نقشه هوایی 50 سال قبل ، روستانشینان به دادگاه قضایی احضار و محکوم می شوند .
به گفته حجت الاسلام معلمی اما افرادی به بهانه هایی و با دور زدن قوانین همچنان تخلفات انجام می دهند .
وی تاکید کرد : مردم از دستگاه قضایی توقع دارند تا استوار و محکم در برابر تخلفات همگان وارد عمل شود و با آنها برخورد قانونی بدهد .
وی ادامه داد : رهبری تحول جهادی را از دستگاه قصا می خواهد که با وجود فرد توانمندی دراین مسند این مهم محقق خواهد شد .
آیت الله صالحی مازندرانی در سال 1312 هجری شمسی در یکی از روستاهای توابع قائمشهر دیده به جهان گشود.
وی مقدمات حوزوی را در بابل، تهران و قم آموخت و از سال 1333 هجری شمسی دروس خارج را از محضر استادان در حوزه علمیه مشهد مقدس فراگرفت.
آیت الله صالحی مازندرانی از سال 1339 هجری شمسی در شهر مقدس قم ساکن شد و از محضر درس حضرات آیات سیدحسین بروجردی ، سیدمحمد محقق داماد ، سیدمحمدرضا گلپایگانی ، میرزا هاشم آملی ، علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) استفاده های شایانی کرد.
این عالم ربانی همزمان به تدریس سطوح فقه ، اصول ، کلام ، فلسفه و تفسیر اشتغال داشت و شاگردان فراوانی پرورش داد.
آیت الله صالحی مازندرانی در جریان انقلاب اسلامی در مسیر مبارزه علیه رژیم پهلوی از هیچ کوششی دریغ نمی کرد و نامش همواره در ذیل اعلامیه های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیده می شد تا جایی که در پی فعالیت های سیاسی ایت الله صالحی مازندرانی در سال 1353 و 1354 دستگیر و زندانی شد.
این فقیه انقلابی همچنین در سال 1357 سخنرانی های متعدد در استان یزد و کرمان علیه رژیم طاغوت ایراد کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت به نظام اسلامی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد و عهده دار دو دوره نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در استان مازندران بود.
از این عالم ربانی همچنین آثار ارزشمندی برجای مانده است که مفتاح البصیره در فقه در سه جلد ، استفتائات در دو جلد ، احکام جوانان و بانوان ، ولایت فقیه و دوره کامل اصول فقه از آن جمله هستند.
این عالم فقید سرانجام در بامداد روز دهم شهریور 1380 برابر با 12 جمادی الثانی 1422 در زادگاهش بدرود حیات گفت و پس از تشییعی کم سابقه در ساری و سپس قم ، در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.