به گزارش ایرنا، رقیه رحمانی چهارشنبه در همایش مسئولیت و سلامت اجتماعی بهزیستی که در سالن بصیرت ارشاد بهشهر برگزار شد، افزود: طلاق از جمله مشکلات فعلی جامعه است وهم اکنون 4 شهر ساری، قائمشهر، آمل و بابل با مراکز مشاوره پایلوت کاهش طلاق، با همکاری دادگستری تلاش مثمری را برای کاهش طلاق انجام می دهند.
وی گفت: با افتتاح این مراکز مشاوره، پرونده طلاق مستقیم از طریق دادگستری در اختیار اورژانس اجتماعی قرار گرفته و مشاوره های لازم در این مراکز منتخب ارائه می شود.
رحمانی همچنین از خریداری 5 دستگاه غربالگری شنوایی در مازندران خبر داد و یادآور شد: یک مورد از دستگاه غربالگری برای شهرستان بهشهر است تا خدمات مناسب در این بخش ارائه شود.
معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی مازندران گفت: باید حس مسوولیت پذیری در جامعه افزایش یافته و در کنار توجه به جسم توجه به روح جدی تر شود و نگاه به همه افراد جامعه باید براساس برابری خدمات باشد و افراد معلول و خاص هم مانند دیگر افراد جامعه دیده شده و خدمات مناسب به آنان ارائه شود.
همچنین همزمان با هفته بهزیستی، 2 پایگاه سلامت اجتماعی در بهشهر به بهره برداری رسید.
رئیس اداره بهزیستی بهشهر روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح این مراکز به خبرنگار ایرنا گفت: این مراکز با هدف ارتقای سلامت اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی راه اندازی شد.
محمد باباجانی افزود: این 2 مرکز در منطقه قنبرآباد و پارک بوستان به منظور آگاه سازی مردم راه اندازی شد تا سطح سلامت جامعه افزایش یابد.
وی ادامه داد: خدمات مشاوره ای و مددکاری، مشارکت و همکاری برای رفع نیازهای عمرانی و بهداشتی شهروندان، خدمات آموزشی از قبیل برگزاری آموزش پیش از ازدواج، مهارت های زندگی، پیشگیری از اعتیاد و پیشگیری از معلولیت از جمله خدمات ارائه شده در این مراکز است تا زمینه ارتقای سلامت اجتماعی افزایش یابد.
باباجانی گفت: برای تجهیز این 2 مرکز 600 میلیون ریال هزینه شده است.
شهرستان بهشهر با حدود 160هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری ساری، مرکز مازندران قرار دارد.
خبرنگار: مریم نظری**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/ 7332 /1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.