رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نکا گفت:طی بررسی های صورت گرفته بیشترین مشکل واحدها و بنگاهای صنعتی بانک است که باید بانکها تعامل بیشتری با صنعتگران و واحدهای تولیدی داشته باشند.

رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی در جلسه شورای اشتغال گفت: اشتغال و رفع موانع تولید از مهمترین بحث است که باید دستگاههای اجرایی تعامل بیشتری با بنگاهای تولیدی داشته باشند.

ابوالقاسم سلیمانی افزود: اقتصاد باید بر اساس تولید و اشتغال سنجیده شود و حرکت کند که طرح کارورزی فرصتب برای جذب نیروی کار است.

برای اینکه واحدهای صنعتی مشکلی در معرفی واحدها نداشته باشند  پیشنهاد شد نمایشگاه دائمی عرضه محصولات داخلی شهرک صنعتی در خود شهرک ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در زمینه توسعه سند گردشگری نیز در مناطق روستایی،به متقاضیان وام های 15و 20میلیون تومانی از صندوق توسعه تعاون و امید تسهیلت پرداخت می شودکه دهیاران باید پیگیر این امرباشند.

سلیمانی گفت: طی بررسی های صورت گرفته بیشترین مشکل واحدها و بنگاهای صنعتی بانک است که باید بانکها تعامل بیشتری با صنعتگران و واحدهای تولیدی داشته باشند.

وی گفت: طبق مصوبات باید نحوه حمایت بانکها از طرح های نیمه تمام،چگونگی حمایت موثر از اشتغال خرد و حفظ واحدهای موجود،مشخص و اجرایی شود.

رئیس بنیاد مسکن نکا نیز گفت: وظیفه ذاتی بنیاد مسکن ماندگاری جمعیت در روستاهاست که با ایجاد ماندگاری بحق تولید و اشتغال نیزمطرح می شود.

لقمانپور افزود: به واحدهای مسکونی که با فرهنگ روستا همخوانی داشته باشد  برای مقاومت کافی و همچنین نوسازی ساختمانها، تسهیلات کم بهره پرداخت می شود.

وی بیان کرد: شهرستان نکا دارای ظرفیت خوبی درزمینه اشتغال است که با توجه به اعتبارات محدود ، همکاری،همیاری و خودیاری را از طریق مردم و سرمایه گذاران را می طلبد.

فرماندار نکا در جلسه شورای اشتغال گفت:امسال که طبق فرمایش مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال نامگذاری شد تلاش کنیم موانع و مشکلات را رفع و زمینه را برای توسعه ایجادکنیم و علاوه بر حفظ اشتغال و اشتغال پایدار به توسعه آن نیز توجه کنیم.

جعفر احمدی افزود: برای اجرای طرح های اقتصاد مقاوتی باید همه قوا پای کار باشند و به دستگاههای اجرایی یاری رسانند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد ادارات خودسرانه به قطع برقرو گاز می پردازند که هیچ دستگاه خدمات رسان اجازه قطع کردن را ندارد و درصورت مشاهده با مدیر مربوطه برخورد می شور.

احمدی گفت:شهرستان نکا در زمینه اشتغال و تولید بهدجایگاه واقعی خود نرسیده است که باید نوانع را برداریم و فضای کسب و کار را تسهیل کنیم..

وی  با اشاره به اهمیت واحدهای صنهتی  بیان کرد:  باید تمام مشکلات واحدهای صنعتی رفع شده و زمینه را برای جذب سرمایه گذار فراهم کنیم.

فرماندار نکا افزود: تا کنون تنها از 25درصد فضای توسعه ای ما استفاده شد که باید  برای 75درصد مابقی منابع را جذب کنیم وتا زمانی که سرمایه گذار اقدام به سرمایه گذاری نکند نباید انتظار افزایش اشتغال داشته باشیم.

احمدی اذعان داشت: طرح کارورزی فارغ  التحصیلان دانشگاهی فرصتی است که جوانان تحصیل کرده جویای کار تجربه کافی را کسب و فضا برای جذبشان مهیا شود که باید دستگاههای که متولی صدور موافقت نامه هستند پای کار بیایند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.