خرید تضمینی کلزا در مازندران که از 20 اردیبهشت امسال آغاز شده بود تا هفته گذشته ادامه داشت و کلزاکاران در 20 مرکز محصولات خود را تحویل دادند .
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 ، سید محمد جعفری افزود : این میزان هزینه بابت خرید 19 هزار و 364 تن کلزای کشاورزان مازندران پرداخت شد .
وی که در نظر گرفتن یکسری تمهیدات و بسترها برای خرید تضمینی کلزا را زمینه ساز افزایش رضایتمندی کشاورزان در سال جاری عنوان کرد و افزود : پرداخت هزینه خرید تضمینی این محصول از طریق بانک کشاورزی باعث صرف پروسه زمانی یک هفته ای برای این منظور شده است .
جعفری همچنین افزوده شدن تعداد مراکز خرید را از دیگر اقداماتی دانست که بر روند خرید و پرداخت هزینه ها تاثیر دارد و گفت : امسال 20 مرکز خرید کلزا از کشاورزان در مازندران را انجام دادند .
وی با اشاره به افزایش چهار برابری خرید کلزا امسال در مازندران به نسبت سال گذشته ، ادامه داد : پارسال چهار هزار و 667 تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شد .
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 سیاست دولت مبنی بر خروج از اتکا به واردات دانه های روغنی را دلیل افزایش خرید تضمینی این محصول در سال جاری اعلام کرد .
به ازای هرکیلو دانه کلزا با افت رطوبتی 10درصد و ناخالصی 2 درصد 2 هزار و 783 تومان پول به کشاورزان پرداخت شد .
12 هزار و 650 هکتار سطح زیر کشت کلزا در مازندران است .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.