حسینعلی طالبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از گرمای زود هنگام هوا ، افزایش تعداد حضور مسافران و افزایش مصرف سوخت نیروگاه ها به عنوان دلایل افزایش مصرف سوخت در مازندران ذکر کرد .
وی ادامه داد : در سه ماهه نخست امسال بیش از 260 میلیون لیتر بنزین در استان مازندران مصرف شد که به نسبت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشته است .
مدیرعامل شرکت نفت منطقه ساری همچنین افزایش مصرف سوخت 'نفت کوره' را در استان فراتر از مصرف بنزین اعلام کرد و گفت : با افزایش 22درصدی مصرف این نوع سوخت در سه ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل ، مصرف این سوخت به 222 میلیون لیتر رسید .
وی علت اصلی افزایش مصرف سوخت در نیروگاهها را گرمای هوای مازندران ذکر کرد و افزود : افزایش دمای هوا که به همراه خود افزایش مصرف برق شهروندان را به همراه داشت باعث شد تا نیروگاهها برای تامین برق مصرفی بیشتر فعالیت بکنند .
طالبی گفت : گرمای زود هنگام در تیر ماه امسال باعث شد تا میزان مصرف سوخت نیروگاه نکا روزانه تا 10 میلیون لیتر افزایش یابد .
وی با اشاره به افزایش پنج درصدی میزان مصرف نفت گاز امسال در مازندران ، افزود : بهار امسال 141 میلیون لیتر نفت گاز یا گازوئیل در استان مصرف شد که از این میزان 26 میلیون لیتر در بخش کشاورزی مصرف شد .
مدیرعامل شرکت نفت منطقه ساری از افزایش یک میلیون و 300 هزار لیتری مصرف 'نفت سفید خبر داد و گفت : در سه ماه ابتدایی سال 96 بیش از 13 میلیون و 400 هزار لیتر نفت سفید در استان استفاده شد .
طالبی اظهار داشت : هم اکنون 21 هزار خانوار در مناطق مختلف استان از نفت به عنوان سوخت مصرفی استفاده می کنند که در سال بیش از 60 میلیون لیتر نفت برای نیازهای خانگی مصرف کردند .
وی همچنین از 11 هزار خانوار خوش نشین و فصلی مصرف کننده از سوخت نفت برای مصارف خانگی در استان خبر داد .
مازندران بر اساس سرشماری سال 95 بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت ساکن دارد .
خبرنگار : رضا غلامی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.