به گزارش ایرنا کاروان حامل پیکرهای پاک و مطهر 13 تن از شهیدان گمنام و 2 شهید خوشنام دوران دفاع مقدس روز دوشنبه با استقبال باشکوه مردم شهید پرور شهرستان های آمل و بابل ، وارد استان شد و شب گذشته آئین وداع در حسینیه عاشقان کربلای شهر ساری برگزار شد.
آیت الله نوراله طبرسی و ربیع فلاح در پیام روز سه شنبه که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته است، ضمن تسلیت و تعزیت ایام شهادت حضرت امام جعفرصادق ( ع) نوشتند: مردم این سرزمین وامدار و مدیون ایثار و شهادت و فداکاری شهدا هستند.
آنان در این پیام بیان داشتند: شهدای سرافرازی که به ندای امام و مقتدای خویش لبیک گفتند و رفتند تا دیگران بمانند، قهرمانان پیشتاز میادین نبرد حق علیه باطل که همه هستی خویش را برای عزت و آزادی ملت ایران فدا کردند.
نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران تصریح کردند: امروز استقلال و آزادی ما نتیجه و هدیه از خود گذشتگی و ایثار شهیدان مجاهد است و تکریم و تجلیل از شهدای گرانقدر و خانواده های معزز آنان وظیفه همیشگی و دائمی ماست.
آنان از عموم مردم استان مازندران بویژه از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران دعوت کردند تا برای پاسداشت حرمت این شهیدان قهرمان مظلوم ،در مراسم تشییع پیکر پاک آنان هرچه با شکوهتر شرکت کرده و ضمن تجدید عهد با امام شهدا و شهدای معظم بار دیگر پایبندی و دلدادگی خود را به راه شهیدان متجلی کنند.
بر اساس برنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این شهدای گمنام پس از برگزاری مراسم وداع ، پنجشنبه هفته جاری مصادف با سالروز شهدات امام جعفر صادق ( ع) در هفت نقطه استان تشییع و تدفین می شوند.
شهرهای ساری (ستاد سپاه کربلا، ستاد نیروی انتظامی)، بندپی شرقی بابل، آمل ، هادی‌شهر بابلسر، پدافند هوایی بابلسر و بلده نور مکان‌هایی هستند که میزبان این شهدا هستند.
13 شهید به شهرهای آمل ، بابل، بلده نور و بابلسر انتقال داده خواهند شد و در اختیار مسئولان سپاه شهرستان ها قرار خواهند گرفت.
شهرستان بابلسر میزبان 5 شهید گمنام است که سه شهید در هادی‌شهر و 2 شهید دیگر در پدافند هوایی این شهرستان خاکسپاری خواهند شد.
همچنین سه شهید گمنام در شهرستان بلده نور تشییع می‌شوند و چهار شهید دیگر نیز میهمان مردم شهر بابل و بندپی شرقی بابل هستند.
2 شهید گمنام در ساری و یک شهید نیز در آمل تشییع و به خاک سپرده می شود.
از بین 15 شهید ، هویت 2 شهید گمنام مازندرانی به نام های شهیدان 'علی اکبر آویش' از آمل و 'کریم بهمنی' از بابل در تفحص اخیر شناسایی شد.
پاسدار شهید علی اکبر آویش فرزند رضا از شهدای شهرستان آمل است که در عملیات کربلای 4 منطقه ام الرصاص به شهادت رسیده بود و پاسدار شهید کریم بهمنی فرزند رجبعلی از شهدای شهرستان بابل است که در عملیات بدر شرق دجله شهید شده بود.
تاکنون 282 شهید گمنام در استان مازندران در 104 نقطه خاکسپاری شده‌اند که با ورود این تعداد از شهدا، مازندران میزبان 295 شهید گمنام در 110 نقطه خواهد شد.
مازندران 10 هزار و 400 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.